جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 آبان 1394     
رد پیشنهاد روز بدون خودرو در ملبورن

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، یکی از اعضای شورای شهر ملبورن پیشنهاد یک روز بدون خودرو را ارائه داده تا خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها را از  منطقه تجارت مرکزی خارج کند.

ریچارد فاستر، عضو شورای شهر ملبورن برنامه خود را به عنوان گامی در راستای ارائه یک جایگزین برای حمل و نقلی توصیف می کند باعث ترافیک در شهر و حومه آن می شود.

فاستر گفت: "فعلا این طرح در مرحله ایده است و با گذشت زمان و به تدریج در آینده می توان شاهد حذف خودروها از مرکز شهر بود."

وی اظهار داشت مردم باید برای استفاده از دیگر گزینه های حمل و نقل به عنوان جایگزین خودروهای شخصی تشویق شوند.

فاستر افزود: "در واقع در این طرح اعلام می شود که در روزی خاص هیچ خودرویی در مرکز شهر تردد نمی کند و مردم به جای خودروهای شخصی از حمل و نقل عمومی و دوچرخه استفاده می کنند و حتی در صورت نزدیک بودن مقصد، پیاده به آنجا می روند."

به گفته وی، خودروهای تجاری، تاکسی ها و خودروهای خدمات اضطراری جزء استثناهای این روز خواهند بود. فاستر با مثال زدن شهرهایی همچون پاریس، بریستول و بوینس آیرس موفقیت دوره های بدون خودرو را متذکر شد.

اما شهردار ملبورن، Robert Doyle این ایده را به دلیل بی ثمر بودن آن رد کرده است.

Doyle گفت: "این ایده یک رویای جذاب است که خوب به نظر می رسد. چنین طرحی در یک خیابان کوچک که در مرکز شهر واقع نیست انجام شده است اما نمی توان تردد تمام خودروها در مرکز شهر را به طور کامل متوقف کرد."

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: