جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 آبان 1394     
تصمیمات یک سویه ای که منجر به حل مشکلات خودروسازان نخواهد شد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : توجه به قیمت ، کیفیت و خدمات پس از فروش از اقدامات کلیدی است که باید در حوزه خودروسازی کشور رقم بخورد .

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با تاکید بر کیفیت به عنوان اولویت اصلی صنعت خودرو اظهار داشت : خودروسازان باید به طور جد در حوزه کیفیت در صنعت خودرو برنامه ریزی و در این راستا حرکت نمایند.

وی تصریح کرد : خودروسازان با تغییر فضای تولید و عرضه محصولات با کیفیت و قابل رقابت و ایجاد کشش بازار به گونه ای رفتار نمایند تا مصرف کنندگان به تولیدات داخلی را خریداری نمایند.

وی خاطر نشان کرد : اینکه یکسویه در خصوص مصرف کنندگان قضاوت شود و خواستار خرید خودروهای داخلی شویم مشکلات موجود در حوزه کیفیت و خدمات پس از فروش حل نخواهد شد .

وی در ادامه تقویت صنعت خودرو در راستای بهبود فضای کسب و کار در کشور را مهمترین حرکت و تصمیم دولت در حمایت از این صنعت دانست و گفت : در صورتی که دولت در این زمینه حرکت نماید و شاهد بهبود فضای کسب و کار در حوزه خودروسازی کشور باشیم یقینا سرمایه گذار خارجی برای حضور و سرمایه گذاری در این صنعت اقدام خواهد نمود.

وی اظهار داشت : در صورتی که امنیت سرمایه گذاری فراهم و  شرایط رقابتی در کشورایجاد شود قطعا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این صنعت وارد خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم واگذاری مجموعه های خودروسازی به بخش خصوصی به عنوان راهکاری موثر در حل مشکلات این صنعت تاکید کرد و اظهار داشت : در صورتی که بحث واگذاری ها جدی گرفته شود و بخش خصوصی اداره صنعت خودرو را در اختیار بگیرد قطعا بستر و شرایط توسعه صنعت خودرو نیز فراهم خواهد شد.

وی هر گونه تحول در صنعت خودرو را با خصوصی سازی در این صنعت ممکن دانست و اظهار داشت : تا هنگامی که صنعت خودرو ایران دولتی است تحولی در صنعت خودرو حاصل نخواهد شد باید خصوصی سازی به معنی واقعی در این صنعت خودرو ایجاد شود .

وی خاطر نشان کرد : اینکه یک طرفه در مورد مصرف کنندگان داخلی قضاوت شود و خواستار خرید خودروهای داخلی بودن هیچ گونه انتقادی باشیم در حالی مشکلات زیادی در حوزه کیفیت و خدمات پس از فروش همچنان وجود دارد مسلما نتیجه اش چنین وضعیتی در بازار خواهد بود.

وی همچنین با توجه به طرح موضوع تغییر نرخ تعرفه واردات خودرو گفت : افزایش تعرفه وارات خودرو راهکاری نیست که مشکل این صنعت را حل نماید بلکه زمانی مشکلات این صنعت برطرف می شود بخش های دیگر صنعتی را به حرکت در آید و بخش خصوصی و سایر حوزه های وابسته به این صنعت فعال شوند تا تحول در این صنعت حاصل شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: