جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 دی 1392     
"ماليات واردات"خودروهاي لوکس چه قدر؟

 

باشگاه خبرنگاران: محمدرضا نادري معاون فني و امور گمرکي گمرک گفت: بر اساس قانون ماليات بر ارزش افزوده و قانون برنامه پنجم توسعه از همه کالاهاي وارداتي به استثناي کالاهايي که در قانون از ماليات معاف شده است معادل 6 درصد ارزش و حقوق گمرکي ماليات بر ارزش افزوده دريافت مي شود.



وي گفت: براساس ماده 12 قانون ماليات بر ارزش افزوده در 17 الي 18 بند مشخص شده که چه کالاها و خدماتي از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف هستند که اين کالاها شامل محصولات کشاورزي، کالاهاي سبد غذايي و مصرفي مردم و اموال غيرمنقول را در پي دارد که معاف از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده هستند.



معاون فني و امور گمرکي گمرک افزود: ازتمام خودروهاي وارداتي نيز معادل 6 درصد ارزش و حقوق گمرکي ماليات بر ارزش افزوده دريافت مي شود.



براين اساس اگر ارزش يک خودرو 100 هزار دلار باشد با احتساب دلار با نرخ ارز اعلام شده از سوي بانک مرکزي اين رقم به ريال تبديل شده و اگر اين خودرو حجم موتور کمتر از 2500 سي سي داشته باشد 40 درصد حقوق گمرکي آن معادل 40 هزار دلار نيز به ريال تبديل شده و 6 درصد آن به عنوان ماليات دريافت مي شود.با احتساب دلار 2500 توماني از يک خودرو 100 هزار دلاري ،21ميليون تومان ماليات دريافت مي‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: