جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 آبان 1394     
زمان آغاز طرح زمستانه پلیس راهور

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، از اجرای طرح زمستانه از ۲۳ آذر خبر داد و گفت: طرح زمستانه تا ۲۳ اسفند ادامه دارد و پلیس از تردد خودروهایی که تجهیزات لازم را نداشته باشند، در معابر کوهستانی و برف‌گیر ممانعت خواهد کرد.

 سردار تقی مهری در حاشیه چهل و نهمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث مهمی در کمیته مطرح شد، بحث حمل‌ونقل و اجرای طرح ویژه ترافیکی در اربعین حسینی بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: همه دستگاه‌های مجری و متولی امر گزارشی را از برنامه‌هایی که برای اربعین دارند، ارائه دادند که مقرر شد قبل از آنکه زائران به عراق اعزام شوند، یک رزمایش در استان ایلام با هماهنگی تمام دستگاه‌ها اجرا شود.

وی ادامه داد: این مانور هماهنگی برای ایجاد تسهیل مناسب در تردد جاده‌ای منتهی به مرزهای مهران، چزابه و شلمچه است تا بتوانیم خدمات مناسبی را به زائرین اربعین ارائه دهیم.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به زائران توصیه کرد که به صورت کاروانی و گروهی از مبدأ حرکت کنند؛ چراکه این امر کمک می‌کند تا دستگاه‌های مختلف امدادی، خدماتی و پلیس بتوانند خدمات بهتری را ارائه دهند.

وی گفت: پیش‌بینی شده که بعد از مراسم اربعین حسینی نیز، برای بازگشت زائران در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران تسهیلات مناسب برقرار باشد و با هماهنگی که با سازمان حمل‌ونقل و راهداری انجام شده، بتوان برای انتقال زائران به مقاصد خود، تسهیلات لازم ارائه شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، تصریح کرد: بهترین زیرساخت‌ها از لحاظ ریلی، جاده‌ای و همچنین وجود فرودگاه در استان خوزستان است؛ بنابراین به زائران پیشنهاد می‌شود برای تردد از این مسیر استفاده کنند؛ البته درخصوص مرز مهران و استان ایلام نیز پیش‌بینی‌های لازم شده و زیرساخت‌های بهتری نسبت به گذشته احداث شده است.

وی درخصوص احداث پارکینگ مناسب، اعلام کرد: در شهرهای مرزی احداث پارکینگ مدنظر بوده و در شهرهای مهران، خرمشهر و چزابه، پارکینگ در حال احداث است.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور تعداد استان‌های درگیر در مسیر عبور زائران اربعین حسینی را 5 استان عنوان و تصریح کرد: خوزستان و ایلام استان‌هایی هستند که به‌طور مستقیم درگیر این موضوع هستند و کرمانشاه، همدان و لرستان نیز استان‌های در طول مسیر هستند که پلیس با حداکثر توانی که دارد برای ایجاد نظم و انضباط ترافیکی در این استان‌ها اقدام خواهد کرد.

سردار مهری ادامه داد: با به‌کارگیری نیروهای کمکی علاوه بر نیروهای موجود در استان‌ها و کمک گرفتن از واحدهای انتظامی، توان پلیس تقویت شده تا بتوان نظم، امنیت و انتظام را در شهرهای مرزی اتخاذ کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، گفت: نقشه‌ها و بروشورهایی نیز پیش‌بینی شده که محل‌های امدادی و خدماتی در آن مشخص شده تا زائران دقیقاً از این اماکن مطلع شوند.

سردار مهری به طرح زمستانه پرداخت و عنوان کرد: عملاً طرح زمستانه توسط پلیس شروع شده، اما مقرر شده که از 23 آذر لغایت 23 اسفندماه اجرای طرح زمستانه را در کلیه جاده‌ها داشته باشیم.

وی با توجه به تشدید بارندگی‌ها به رانندگان توصیه کرد که برای تردد حتماً تجهیزات لازم را همراه داشته و وسایل گرم‌کننده و مواد غذایی برای 24 ساعت را همراه خود داشته باشند؛ با باک پر سوخت تردد کنند و سرعت مطمئنه را نیز لحاظ کنند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در گردنه‌های برف‌گیر را از الزامات رانندگی برشمرد و گفت:‌ پلیس از تردد خودروهایی که بدون تجهیزات کامل باشند، ممانعت می‌ورزد.

وی در پاسخ به سؤالی درمورد امضای تفاهم‌نامه تاکسیرانی با پلیس و عملکرد پلیس در برخورد با تاکسی‌هایی که در روزهای بارانی مسافران را جابه‌جا نکنند، گفت:‌ استفاده از تاکسی در تمام شهرها برابر مقررات مشخص است، البته بین پلیس و شهرداری تهران این هماهنگی را داریم که برای ساماندهی مسافرانی که باید جابه‌جا شوند، این همکاری وجود دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، افزود: قطعاً بازرسین ویژه با کسانی که تخلف کنند، برخورد می‌کند و اگر گزارش مستندی باشد برابر قانون برخورد خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: