جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 آبان 1394     
معاون شهردار تهران طی بازدید از نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد:
باید حل مشکل آلودگی هوا به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات گفت: به زودی ایستگاه های نیمه شمالی خط ۳ مترو که اکنون آماده بهره برداری است، افتتاح خواهد شد. همچنین تلاش می شود خط ۶ و ۷ مترو با تلاشی روزافزون به پایان برسد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی  با اشاره به افتتاح ایستگاه های مترو نعمت آباد در روزجاری اظهار داشت: چنانچه ساخت تونل و یا ایستگاه های مترو معارضاتی نداشته باشد ساخت و ساز با حداکثر توان ادامه دارد اما اگر شاهد وجود معارضات ملکی باشیم ابتدا تونل ها ساخته خواهند شد تا بلافاصله پس از حل مشکل ایستگاه ها افتتاح شوند ،با توجه به اینکه دسترسی های اتوبوس و تاکسی برای این ایستگاه فراهم شده است.

وی در خصوص اجرای طرح کاهش به جای طرح فعلی زوج و فرد گفت: بنده معتقدم این طرح با دانش روز و مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی دنیا طراحی شده و به طور قطع بهترین اثربخشی را خواهد داشت گرچه تغییر عادات همیشه برای شهروندان سخت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: در روز گذشته و روز جاری 146 ppm میزان غلظت آلاینده های تهران بوده است که به مفهوم وضعیت نامطلوب هوا می باشد به همین منظور برای گذر از این وضعیت می بایست تجربیات سایر کشورهای دنیا را به کار گرفت.

مهندس تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به صحبت های اخیر استاندار تهران و رئیس سازمان محیط زیست گفت: اینکه امسال شاهد وضعیت اضطرار آلودگی هوا نبوده ایم به دلیل ارتقا کیفیت سوخت بوده است اما به مفهوم جلوگیری از انتشار آلاینده ها نیست.

وی در مورد ادامه طرح زوج وفرد تصریح کرد: نیمی از خودروهای پایتخت در نیمی از سال حق تردد ندارند، این در حالی است که خودروهای فرسوده می توانند در سطح شهر تردد داشته باشند همچنین تا زمانی که خودروهای فرسوده از رده خارج نشوند نمی توان برای کاهش آلودگی هوا کاری کرد گفت: ما به دنبال راه حل کردن کم هزینه ها هستیم .

وی در مورد سرانجام طرح LEZ نیز اذعان داشت: LEZ کار دقیق ،علمی و کارشناسی است و اگر نیاز باشد این طرح را بیشتر برای همگان توضیح دهیم ، این کار را خواهیم کرد چرا که باید حل مشکل آلودگی هوا به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه رسانه ها اعم از رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب پل ارتباطی شهروندان و مسئولین هستند، گفت: حوزه ترافیک خود یک رسانه است که می تواند روزانه در فرصتی ۲۰ دقیقه ای در فاصله تردد، با شهروندان در ارتباط باشد همچنین رسانه ها با اطلاع رسانی به موقع و مطالبه گری از سوی شهروندان زمینه ساز فرهنگسازی ترافیکی در شهر هستند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر از رفتارهای غلط ترافیکی شهروندان است، اظهار داشت: رسانه ها می توانند نقش بسیار موثری در ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان ایفا کنند.

وی در مورد سرانجام نوسازی مینی بوس های فرسوده افزود: باتوجه به فرصت دولت برای اختصاص وام نوسازی و همچنین کمک بلاعوض شهرداری یکی از گزینه های رانندگان مینی بوس اسقاط خودرو و دریافت وام برای نوسازی مینی بوس است اما این آمادگی وجود دارد که به جای مینی بوس خودروی تاکسی به این افراد داده شود و در حال حاضر این دو گزینه پیش روی رانندگان مینی بوس های فرسوده قرار گرفته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: