جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 آبان 1394     
با اقدامات مطلوب شهرداری جنوب تهران به لحاظ فضای سبز از شمال شهر پیشی گرفته است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد بسیار خوب و اثرگذار شهرداری در ارتقا شاخص سرانه فضای سبز پایتخت گفت: منطقه 20 با وجود آنکه جزو مناطق کم برخوردار به حساب می آید، اما به دلیل توسعه فضای سبز از سوی شهرداری در مقایسه با منطقه یک، جزء مناطق برخوردار محیط زیستی به حساب می آید.

محمد حقانی ، با یادآوری اینکه منطقه 20 دارای 160 بوستان محلی و منطقه ای است، تصریح کرد: سرانه فضای سبز منطقه 20 حدود 700 هزار مترمربع است که توانسته زیرساخت های محیط زیستی این منطقه را در قیاس با سایر مناطق شاخص کند.

وی با تاکید بر اینکه مقایسه فضای سبز منطقه 20 با سایر مناطق برخوردار همچون منطقه یک حاکی از عملکرد خوب محیط زیستی شهرداری تهران است، افزود: شهرداری با خریداری زمین های بایر و تبدیل آن به فضای سبز توانسته تغییر و تحولی بنیادین در وضعیت محیط زیست این منطقه کم برخوردار ایجاد کند.

وی یکی از مشکلات پیش روی شهرداری تهران در توسعه فضای سبز در منطقه یک که جزء مناطق برخوردار به حساب می آید را قیمت بالای زمین دانست و گفت: به دلیل آنکه بهای زمین در مناطق جنوبی همچون منطقه 20 نازل تر از مناطق شمالی شهر است، در نتیجه شهرداری با توان بیشتری می تواند اقدام به توسعه فضای سبز کند. مساله ای که افزایش سرانه محیط زیستی را در سایر مناطق با کندی مواجه می کند. 

رئیس کمیته محیط زیست شورا خاطر نشان کرد: به نظر می رسد وضعیت محیط زیستی منطقه 20 شرایط خوبی دارد و می توانم بگویم که منطقه 20 بهترین منطقه برای زندگی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: