جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 آبان 1394     
انقلاب الکترونیک در سامانه مدیریت ترافیک تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،به مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت ترافیک تهران با اشاره به توسعه الکترونیکی در حوزه کنترل ترافیک، گفت: طی 10 سال گذشته هزار ایستگاه اتوبوس در سطح شهر تهران به سیستم اطلاع رسانی در قالب تابلوهای الکترونیکی به منظور اطلاع شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه، مجهز شدند.

ایلوش وزیری از نصب GPS در اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی و دستگاه کارت بلیط در داخل ایستگاه ها و در راستای تجهیز ایستگاه های اتوبوس به سیستم اطلاع رسانی به شهروندان خبر داد و گفت: در دوران مدیریت 10 ساله دکتر قالیباف شهردار محترم تهران، روند الکترونیکی کردن سامانه ایستگاه های اتوبوس آغاز شد و 7 هزار دستگاه GPS در اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی برای اطلاع رسانی شهروندان از چگونگی رفت و آمد اتوبوس ها نصب شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 1200 دوربین نظارت تصویری در پایتخت نصب شده، تصریح کرد: بیش از 1200 کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح شهر تهران کشیده شده است و تونل هاي رسالت، توحيد، نيايش و امير كبير به كنترل هوشمند مجهز شدند. اين تونل ها و همچنین توسعه شبكه فيبر نوري در سطح شهر كه به عنوان يك بستر ارتباطي قوي و پر سرعت براي سيستم هاي حمل و نقل (ITS) و نيز سيستم هاي نظارت تصويري عمل مي‌كند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت ترافیک تهران ادامه داد: 70 محل در 110 معبر ورودی شهر به سیستم های پلاک خوان تجهیز شدند و 350 دوربین ثبت تخلف سرعت نصب شد.

 وزیری تجهیز 5 پارکینگ طبقاتی شهر به سیستم هوشمند و نصب 40 تابلوی متغیر خبری (VMS) را در بزرگراه های شهر را از اقدامات انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت ترافیک در دوران مدیریت قالیباف شهردار تهران دانست.

وی در ادامه به نصب سیستم های ترددشماری با استفاده از بلوتوث جهت اعلام زمان سفر به شهروندان طی دهه اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: این سیستم ها در 50 نقطه شهر نصب شده است و نتایج آن دربزرگراه ها به اطلاع شهروندان می رسد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت ترافیک تهران به مدیریت بزرگراهی در بزرگراه های آزادگان، همت شامل شهید زین الدین وشهیدخرازی، شهید بابایی، صدر، نیایش و آبشناسان در دوران مدیریت قالیباف شهردارتهران اشاره و اظهار کرد: در این مدیریت بزرگراهی تا حدی به پیشرفت رسیدیم و سعی داریم در سال 95 به نتیجه مدیریت برسیم.

وزیری از اجرای پروژه انضباط ترافیکی در منطقه 12 که شامل انواع سیتم های هوشمند است، خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر سیستم کنترل بار و تاکسی های مجاز و غیرمجاز درمنطقه 12 آماده بهره برداری است.

وی افزود: طرح خط سفید در سطح مناطق 22 گانه مشمول بر تامین نیاز سیستم های حمل و نقل هوشمند انجام شد و در حدود 95 درصد به نتیجه رسیدیم.

براساس این گزارش، اجراي پروژه کارت بليت الكترونیكي در شرایطي كه چند دهه، سيستم سنتي ارائه بليت كاغذي در شركت واحد که راننده اتوبوس پس از پاره کردن بلیت، آنها را در كيسه پلاستيكي كه كنار فرمان آويزان بود می ریخت، به منظور اجراي سيستم ‌يكپارچه پرداخت كرايه در ناوگان اتوبوسراني و ناوگان ریلی انجام شده است و امروز استفاده از كارت بليت الكترونيكي به جای بلیت کاغذی، به روش رايج در ناوگان حمل و نقل عمومی و به عبارتی به نماد حمل و نقل تهران تبدیل شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: