جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 آبان 1394     
مردم منتظر ارزان شدن قیمت خودرو نباشند

به گزاش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت :ارائه تسهیلات به متقاضیان خرید خودرو ،راهکار مناسبی برای بهبود اوضاع فعلی صنعت خودرو است.

 سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، ، افزود : مسلما برای ارائه تسهیلات سقفی تعیین شده است و در این زمینه باید متقاضیان خرید رقابت کنند تا امکان دریافت تسهیلات برای آنها فراهم شود.

وی با اشاره به بسته پیشنهادی دولت به منظور رفع رکود از بازار خودرو تصریح کرد : چنانچه رویکرد دولت حل مشکلات مردم باشد یقینا جامعه قانع خواهد شد اما در صورتی که پیشنهادات عملی نشود سلب اعتماد و مسائلی از این دست را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت :البته نه مردم و نه نمایندگان انتظار ندارند که ظرف مدت کوتاهی تمامی مشکلات ناشی از رکود و تورم در کشور حل شود بلکه انتظار اساسی جامعه این است که دولت به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد در صورتی که فضای جامعه در مسیر رفع مشکلات اقتصادی باشد برای مردم کفایت خواهد کرد.

نماینده  قائم شهر و سواد کوه در ادامه به برخی از انتظارات نادرست جامعه در خصوص شرایط پس از تحریم پرداخت و اظهار داشت : امروز بسیاری از مردم تصور می کنند که با رفع تحریم ها قیمت ها به سرعت کاهش خواهد افتاد در حالی که معتقدم پس از پذیرش برجام و رفع تحریم ها این اتفاق نخواهد افتاد و مردم نباید منتظر ارزان شدن قیمت خودرو باشند.

حسینی تاکید کرد : تحقق چنین انتظاری نیازمند آن است که قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد که این امر مستلزم مسائلی چون  کاهش قیمت مواد اولیه کاهش ، نرخ دستمزد و قیمت حامل های انرژی است که با رفع تحریم ها عملا چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه با رفع تحریم ها چه بسا افزایش در قیمت حامل های انرژی و دستمزدها را شاهد خواهیم بود ، تصریح کرد : دولت باید تاثیر  آنی رفع تحریم ها را در قیمت ها و شرایط اقتصادی کشور را به خوبی برای مردم تببین نماید.

وی افزود :  البته دولت در کنار روشنگری در جامعه باید تصمیماتی را برای بهبود اوضاع اقتصادی اتخاذ نماید که خوشبختانه بسته پیشنهادی را در قالب تسهیلات خرید ارائه نموده که انتظار می رود با عملی شدن آن توان مالی مصرف کنندگان تقویت شود و صنعت خودرو و بسیاری از صنایع وابسته از رکود فعلی خارج و شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: