جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 آبان 1394     
جمع آوری ایده ها و طرح های خلاقانه شهروندان درخصوص تفکیک پسماندها

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،شهردار منطقه 19 گفت: از بهترین ایده ها و طرح های شهروندان درخصوص تفکیک پسماندها از مبدأ تقدیر می شود.

رضا نثاری تفکیک پسماندها را یکی از محورهای اصلی طرح کمپین آسمان آبی زمین پاک خواند و افزود: شهروندان می توانند با ارائه ایده ها و طرح های خود برای تحقق اهداف این طرح، با شهرداری این منطقه در تسریع و بهبود روند تفکیک پسماندها از مبدأ مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: به منظور اطلاع رسانی درخصوص این طرح و زمان اجرای آن بنرهایی طراحی و درغرف بازیافت نصب می شود. همچنین تراکت هایی از طریق غرفه های بازیافت و کارشناسان آموزش بین شهروندان و دانش آموزان توزیع خواهد شد.

به گفته نثاری این طرح از ماه جاری در منطقه اجرا می شود و در پایان بهترین ایده ها و طرح ها جوایز نفیسی از طریق اداره بازیافت منطقه دریافت خواهند کرد.

شهردار منطقه در ادامه به ارائه آموزش های چهره به چهره تفکیک پسماند در 17 هزار و 54 واحد مسکونی طی 7 ماهه ابتدای سال اشاره کرد و افزود: طی این فعالیت ضمن نصب هولوگرام روی در منازل، کیسه مخصوص پسماند و کارت اشتراک بازیافت بین شهروندان توزیع شده است.

وی افزود: طی این مدت آموزش های بازیافت به مالکین 639 واحد تجاری نیز از جمله اغذیه فروشی ها، سوپرمارکت های بزرگ، کافی نت ها و سایر اماکن تجاری ارائه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 99 هزار و 820 شهروند در قالب آموزش های چهره به چهره، کلاسها و همایش های آموزشی و آموزش از طریق غرفه های آموزشی و بازیافت، اجرای گروه های نمایشی، برنامه ها و مناسبت ها و اردوهای آموزشی در سراهای محلات، کانون پرورش فکری، خانه های سلامت و فرهنگسراها تحت آموزش بازیافت قرار گرفته اند.

به گفته نثاری 49 هزار و 897 بروشور و 34 هزار و 874 اقلام تشویقی و آموزشی نیز بین شهروندان توزیع شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: