جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 آبان 1394     
خودروهای شخصی از پایتخت نروژ حذف می شوند

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، نروژ جای خوبی برای زندگی و کار است و به زودی با ترویج سبک زندگی بدون خودرو، جای بهتری نیز خواهد شد.

گزارشات جدید حاکی از آن است که تا سال 2019 استفاده از خودروهای شخصی در مرکز شهر شلوغ اسلو متوقف خواهد شد تا جا برای 60 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری جدید و گزینه های حمل و نقل مازاد باز شود. این شهر بسیار منظم با جمعیت 650 هزار نفر به عنوان مرکز دولتی و اقتاصادی نروژ محسوب می شود.

مذاکره کننده ارشد تازه انتخاب شده حزب سبز نروژ در اسلو، Lan Marie Nguyen Berg اظهار داشت: "ما می خواهیم مرکزی بدون خودرو و جایی بهتر برای عابران پیاده و دوچرخه سواران داشته باشیم. این مرکز برای مغازه ها و همه افراد بهتر خواهد بود."

برخی شهرهای بزرگ اروپایی نیز متدهای مختلفی را برای محدود کردن ترافیک خودرویی به منظور کاهش آلودگی هوا امتحان کرده اند. تمام این تلاش ها بدون توجه به خاص بودن آن ها در مقایسه با خبر منتشر شده در مورد نروژ کم اهمیت جلوه می دهند. قرار است شهر اسلو اولین پایتخت اروپایی باشد که ممنوعیت دائمی تردد خودروهای شخصی در مرکز آن اجرا می شود.

مقامات این شهر درصدد هستند تا ترافیک خودروها را عالوه بر مرکز شهر در دیگر مناطق نیز 20 درصد تا سال 2019 و 30 درصد تا سال 2030 کاهش دهند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: