جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 آبان 1394     
ورود 4 دستگاه اتوبوس سه کابین به ناوگان اتوبوسرانی تهران

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به قطع بیمه رانندگان تاکسی گفت: در حال حاضر بیمه رانندگان تاکسیرانی چه رانندگانی که جدید وارد به ناوگان شده اند و چه رانندگان قدیمی ها قطع شده است هرچند در این رسیدگی مسئولین اعلام کرده اند که این امر شامل رانندگان با سابقه کاری بالا نخواهد شد همچنین خواستار رسیدگی مسئولین در سازمان تاکسیرانی هستیم.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به نوسازی خودروهای فرسوده گفت:  هم اکنون سازمان تاکسیرانی به دنبال ارتقاء کیفیت ناوگان تاکسیرانی تهران می باشد به همین منظور بخشی از تاکسی های فرسوده با خودروهای با کیفیت داخلی تامین خواهند شد، در عین حال به آن دسته از کسانی که درصدد هستند که خودروهای وارداتی به چرخه عمومی شهر وارد کنند نیز مجوز خواهیم داد .

وی با بیان اینکه نوسازی نقدی خودروهای تاکسی فرسوده آغاز شده است، افزود: درحال حاضر مشکلات موجود در مسیر نوسازی وجود دارد ، به طوری که ضروری است که ستاد حمل و نقل می بایست مسیر وام 25 میلیونی بانک صادرات را تسهیل کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد:  انتظار می رود بنا بر مصوبه اخیر دولت، با هماهنگی های لازم روند پرداخت وام تسهیل پیدا کند، در عین حال خودرو ساز هم شرایط اقساطی مناسبی را برای تاکسی های فرسوده ارائه کند .

تشکری هاشمی در ادامه گفت : واقعيت این است که به هر اندازه که در خروج تاکسی های فرسوده سرعت عمل بیشتری داشته باشیم به همان اندازه نیز در مصرف سوخت و هزينه‌هاي ارزي و ريالي ناشي از آن صرفه‌جويي کرده ایم و مهمتر از آن‌، شهروندان‌، کمتر دچار بيماري‌هاي مهلک ناشي از آلودگي هوا مي‌شوند که قطعا از هر چیزی مهم تر است.

وی در ادامه از ورود 4 دستگاه اتوبوس هیبرید 3کابین به ناوگان اتوبوسرانی تهران خبر داد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر اتوبوس‌های هیبریدی فاقد هرگونه آلودگی می باشند، ضمن اینکه دستور استفاده از این نوع اتوبوس ها از سالهای گذشته در دستورکار شهرداری تهران قرار گرفته است لازم به توضیح است تا شهروندان بدانند که این اتوبوس ها از پایانه خاوران تا میدان آزادی با ظرفیتی مناسب خدمت‌رسانی می‌کنند این اتوبوس‌ها در حوزه کاهش آلودگی هوا و افزایش کارآیی توان مناسبی را به شرکت واحد اتوبوسرانی وارد می‌کنند.

وی در خصوص این انتقاد که با اجرای این طرح خودروهایی  از تردد در سطح شهر منع می شوند که صاحبان آن از قدرت خرید کمتری برخوردار هستند اذعان داشت: خودروهایی که اکثر شهروندان تهرانی از آن استفاده می‌کنند مانند پیکان، پراید و پژو هم مدل انژکتوری آن وجود دارد و هم مدل کاربراتوری و تفاوت قیمت چندانی هم ندارند، بنابراین مالکان خودرو‌ها با آگاهی از این موضوع باید به دنبال خودروهایی باشند که آلودگی‌های زیست‌محیطی کمتری ایجاد می کند، در این طرح ما معیارمان خودروهای گران و لوکس نیست، بلکه سیستم کاربراتوری و انژکتوری و داشتن معاینه فنی از موارد مهم این مبحث است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص معاینه فنی خودروها گفت: در حال حاضر با اجرای طرح کاهش مالکان تلاش خواهند کرد سطح خودروی خود را ارتقاء دهند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: