جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 خرداد 1393     
وزیرکشور:حمایت‌‌ازعراق‌به‌منزله‌اعزام‌نیرونیست

فارس: عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی اظهار کرد: این حمایت‌ها به منزله اعزام نیرو نیست بلکه محکوم کردن و بستن مرزها از جمله حمایت‌ها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما در مقابل خدا و همسایه‌مان مسئولیت داریم از این رو از این کشورها حمایت می‌کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دشمنان در انتخابات سال گذشته تصور می‌کردند  که با بروز برخی مسائل می‌توانند به اهداف خود برسند، گفت: خوشبختانه انتخابات 24 خرداد با شکوه و بدون هیچگونه مشکلی برگزار شد و در این 10 ماه نیز شاهد اقدامات و خدمات دولت در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی با یادآوری اینکه اکنون ثبات اقتصادی داریم و این نتیجه زحمات همه است، ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی نیز فضا خیلی باز شده است و آمد و رفت‌های کشورهای خارجی با جمهوری اسلامی بیشتر از گذشته صورت می‌گیرد، همچنین در بحث مذاکرات هسته‌ای مدافع حقوق جمهوری اسلامی بوده‌ایم و هیچگاه نیز میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه سیاست داخلی هم به همه موضوعات اهتمام داریم، تصریح کرد: اظهارنظرها و اظهار عقیده‌ها از سوی شخصیت‌ها بدون هیچگونه محدودیتی انجام می‌شود و ما باید اینها را قدر بدانیم و از آن محافظت کنیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ما باید تلاشمان را در داخل داشته باشیم و بایستی حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد را جدی بگیریم و وابستگی خود را به اعتبارات دولت کمتر کنیم.

وزیر کشور افزود: ما از دهه 40 یک راه غلط را طی کردیم که ساختار برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی به گونه‌ای بوده که همه کشور به دولت وابسته شده است و دولت هم وابسته به درآمدهای نفت شده است.

وی با یادآوری اینکه این سیاست خارجی‌ها در دوران قبل از انقلاب بوده تا ما را وابسته به نفت نگاه دارند، گفت: در صورت تداوم، این رویه باعث عقب‌افتادگی‌ها در حوزه اقتصاد و توسعه کشور خواهد شد و با این روش نمی‌توانیم مملکت را اداره کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: باید مسیر را درست انتخاب کنیم و به سیاست‌های برنامه‌ریزی و منطقه‌ای برگردیم، اکنون با عدم توازن منطقه‌ای، شکاف طبقاتی و شکاف منطقه‌ای بخاطر عدم سیاست‌های برنامه‌ریزی و منطقه‌ای مواجه هستیم.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های بالای استانی چون سیستان و بلوچستان با 2.5 میلیون نفر جمعیت و همچنین استان‌هایی چون ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد گفت: با این حال وضعیت را در این استان‌ها به گونه‌ای شاهد هستیم که نسبت به سایر مناطق با محرومیت و عدم توسعه‌یافتگی مواجه هستند و در عوض تهران یک قطب بزرگ شده است که البته معضلات خاص خودش را دارد.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه عدم توزیع عادلانه امکانات در کشور مشکل ایجاد خواهد کرد، گفت: باید همت را بالا ببریم و در حوزه مقاومتی عملاً ورود کنیم و مردم پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: اگر رهبری سال‌ها را با نام‌های مختلف نامگذاری می‌کنند بخاطر تحرک مسئولان بوده است چرا که رهبری می‌دانند که پاشنه آشیل کشور مسئله اقتصادی است و باید از ظرفیت‌هایی چون اصل 44 که به درستی استفاده نشده است، بهره‌گیری بیشتری شود.

وزیر کشور یادآور شد: باید بدون وابستگی به بودجه دولت که محدود هم هست اجرای طرح‌ها را پیش ببریم و به توسعه مناطق کمک کنیم.

وزیر کشور به بیکاری 2.5 میلیون نفر در کشور اشاره کرد و گفت: بعضاً سن بیکاری به 28 تا 30 سالگی هم رسیده که این آسیب‌زا است.

به گفته رحمانی فضلی عادت به بودجه عمومی و اعتبارات دولتی، رخوت و سستی ایجاد کرده و موجب مغفول مانده شدن استعدادها شده است.

وی با یادآوری اینکه باید یک سری از حضور مردم را در عرصه کار و تولید و سرمایه‌گذاری داشته باشیم، گفت: ما اکنون با این وضعیت در واقع راه قبلی راه رفته‌ایم و بایستی این رویه را اصلاح کنیم.

وی گفت: باید برای تشویق سرمایه‌گذاران به دنبال رفع مشکل و استقبال از سرمایه‌گذاران باشیم که این نیازمند همت، اطلاع‌رسانی و تبلیغات است.

وزیر کشور همچنین از پایین بودن بهره‌وری به عنوان یک ضعف یاد کرد و گفت: اکنون میزان بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود فعلاً نیم درصد است و واقعاً با این وضعیت نمی‌شود کار کرد.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ارتقای میزان بهره‌وری نیازمند کمک یا بودجه نیست، تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری در بخش‌های مختلف از جمله آب کشاورزی و مهار آب‌ها و همچنین کاهش مصرف آب در گرو مشارکت مردم و تلاش دستگاه‌ها است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما در سند آمایش سرزمینی به این مسائل توجه کردیم تا علاوه بر افزایش بهره‌وری، میزان وابستگی‌ها به دولت نیز کاهش یابد.

 وزیر کشور به منظور شرکت در نشست شورای اداری، بازدید از مرزها و همچنین حضور در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و شورای تأمین سفر دو روزه‌ای را به استان خراسان شمالی دارد.

رحمانی فضلی عصر روز گذشته وارد فرودگاه بجنورد شد و مورد استقبال مسئولان خراسان شمالی قرار گرفت



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: