جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 آبان 1394     
افزایش توان راهوردرطرح ترافیکی زمستانه

به گزارش گروه حوادث ترافیکی شهرداری نیوز، با سرمای زودهنگام و شدید هوا علاوه بر افزایش خدمات دستگاه‌هایی همانند راه و شهرسازی که با راهداران فعال همیشه فرشتگان نجات در محورهای مواصلاتی هستند، مأموران راهنمایی و رانندگی نیز با افزایش فعالیت‌ها روبه‌رو هستند.

پلیس راهور با نگاه تیزبین و اعمال مقررات در بسیاری مواقع از بروز حادثه جلوگیری کرده و موجب نجات جان رانندگان و سرنشینان خودروها می‌شود.

علاوه بر آغاز فعالیت راهور با ورود سرمای شدید در محورهای مواصلاتی و شریانی کشور، نزدیک شدن به اربعین حسینی و هدایت کاروان میلیونی زیارتی عتبات عالیات که قصد تردد به سمت عراق را دارند نیز موجب گستردگی وظایف این سبزپوشان خدمتگذار شده است.

با نزدیک شدن به اربعین حسینی امسال نیز همانند سال‌های گذشته خیل عظیم عاشقان و زائران امام سوم شیعیان راهی مناطق مرزی می‌شوند و در این بین پلیس راهرو وظیفه روان‌سازی تردد و کنترل رفت و آمد خودروها را بخشی از وظایف خود می‌بیند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در حاشیه سفر به مازندران با اشاره به فعالیت گسترده پلیس در طرح زمستانی و هدایت کاروان و زائران اربعین حسینی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طرح زمستانه راهور با ورود فصل سرما در کشور چند سال است که در محورهای مواصلاتی و شریانی اجرا می‌شود.

سردار موسی امیری افزود: این طرح همانند طرح‌های تابستانی و نوروزی از طرح‌های مهم ترافیکی است که امسال نیز سعی می‌کنیم متناسب با شرایط جوی و آب و هوایی کشور خودمان را تنظیم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایشی با حضور مدیران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه سراسر کشور، تصریح کرد: یکی از دستورات آن جلسه در مورد طرح زمستانی و آمادگی برای ورود به آن است تا بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی گام برداشته و تمهیدات لازم از لحاظ نیرو، امکانات، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم برای انجام مسافرت را بیاندیشیم البته هم‌اکنون برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار دارد تا مردم و مسافران بتوانند از سفر ایمن برخوردار شوند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر اینکه در سال جاری برای اجرای طرح زمستانه افزایش در تعداد نیروها را شاهد هستیم، گفت: ولی هم‌اکنون برآورد دقیق برای اعلام تعداد افزایش انجام نشده است ولی در پیش‌بینی‌مان افزایش ظرفیت و توان راهور مطرح است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: زمان آغاز دقیق طرح زمستانه نیز پس از جلسات مختلف اعلام می‌شود.

امیری در مورد برگزاری مراسم اربعین و اعزام کاروان پیاده از سراسر کشور به عتبات عالیات، گفت: در آستانه مراسم میلیونی اربعین حسینی زائران زیادی امروزه قصد عزیمت به کربلا را دارند.

وی بیان کرد: بازدیدهایی از مرزهای چزابه، شلمچه و مهران داشتم تا چگونگی ایجاد آمادگی‌های لازم برای اعزام زائران و نیازهای منطقه بررسی شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایجاد هماهنگی در اعزام زائران حسینی به کربلا در اربعین امسال را از مسائل مهم در کنار طرح ترافیکی زمستانه در محورهای مواصلاتی کشور دانست و گفت: به‌دنبال آن هستیم تا بتوانیم هم‌زمان به مدیریت طرح ترافیکی زمستانه و آمادگی برای اعزام زائران عتبات عالیات عراق بپردازیم و رضایت عمومی را به همراه داشته باشیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: