جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 آبان 1394     
کاردشوارسرخابی‌هادرجام شگفتی‌ها

مهر: بیست و نهمین دوره از مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور فردا چهارشنبه با برگزاری دو دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی و دو دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی پیگیری می‌شود که در پایان این دیدارها چهره دو تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی این رقابتها مشخص می‌شود.

پدیده مشهد - نفت تهران
هشت روز بعد از نبرد در هفته دهم لیگ برتر، دوباره این دو تیم برابر هم صف آرایی می‌کنند، تیم‌هایی که در مرحله نیمه‌نهایی فصل گذشته هم با هم دیدار کردند و همه این بازی‌ها در مشهد انجام و با برتری نفت تهران به پایان رسید. پیروزی ۲ بر یک در هفته دهم لیگ و برتری در ضربات پنالتی در مسابقات فصل پیش جام حذفی، انگیزه نفرات تیم پدیده را برای گرفتن انتقام از نفتی‌ها بسیار افزایش داده است.

شاگردان علیرضا منصوریان دومین برد خود در فصل جاری لیگ را دو هفته پیش برابر پدیده بدست آوردند و هرچند در هفته پیش در خانه متوقف شدند؛ آنهم برابر تیم دوم جدول اما از نظر روحی و فنی شرایط خوبی دارند تا سومین برد متوالی خود در مشهد برابر پدیده را هم جشن بگیرند.

تمام این مسائل، هفتمین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی را حساس‌تر و زیباتر می‌کند و باید دید نفت با کسب سومین پیروزی در مشهد، به مرحله یک‌چهارم نهایی خواهد بود و یا پدیده با گرفتن یک انتقام شیرین از نفت، به مرحله بعدی جام صعود می‌کند و حریف یکی از دو تیم استقلال یا فولاد خواهد شد.

استقلال تهران - فولاد خوزستان
آغاز دوئل این دو تیم که یکی مدعی قهرمانی و دیگر در تلاش برای خروج از بحران است. این دو تیم ابتدا در دیداری حساس از جام حذفی برابر هم صف آرایی می‌کنند و پس از تعطیلات لیگ برای بازی تیم ملی، در هفته دوازدهم لیگ در اهواز مقابل هم قرار می‌گیرند.

استقلال که پس از ناکامی در رسیدن به پیروزی در دربی شرایط خوبی ندارد و در حاشیه جدید کرار جاسم هم اسیر شده است، در ورزشگاه آزادی برای رسیدن به مرحله بعدی مسابقات انگیزه بالایی دارد زیرا با این برد روحیه خود را برای تدام موفقیت‌هایش در مسابقات باشگاهی کشور افزایش خواهد داد.

البته فولاد هرچند این روزها در بحران نتیجه گیری قرار دارد و با اختلاف تنها یک امتیاز با قعرنشین، در رده پانزدهم جدول قرار گرفته اما برگزاری این بازی در تهران و پخش مستقیم شدن بازی، شاید انگیزه مضاعفی برای نفرات این تیم باشد که عملکرد بهتری را از خود ارائه دهند. هرچند فولاد که شاید دیگر امیدی به آسیایی شدن از طریق لیگ ندارد، برنامه اصلی‌ خود را روی موفقیت در جام حذفی گذاشته تا سال آینده نماینده ایران در آسیا باشد.

در بیست و هشتمین نبرد دو تیم در تاریخ رقابتهای فوتبال ایران، استقلالی‌ها به فکر کسب دوازدهمین پیروزی خود هستند و فولادی‌ها به فکر نهمین برد؛ آنهم در دیداری که تساوی ندارد و تعداد هفت مساوی قبلی دو تیم تغییر نخواهد کرد.

سایپا تهران - تراکتورسازی تبریز
دو هفته پیش یا بهتر بگوئیم ۲۸ مهرماه، تیم تراکتورسازی با پیروزی ۲ بر یک در خانه مقابل سایپا به دومین برد متوالی‌اش در لیگ دست یافت و با پایان بخشیدن موقت به بحران نتیجه‌گیری، نارنجی‌پوشان تهران را وارد بحران کرد. هنوز اتفاقات آن بازی خصوصا حرکت سرمربی مجید جلالی بعد از شکست تیمش فراموش نشده که دوباره آنها باید در چارچوب یک رقابت حساس برابر هم صف آرایی کنند.

برنده این بازی به عنوان نخستین تیم به مرحله نیمه نهایی فصل جاری جام حذفی صعود می‌کند، به همین دلیل هیچکدام از دو تیم نمی‌خواهند با شکست زمین بازی را ترک کنند. در این بین باخت در این مسابقه برای تراکتور و سرمربی پرتغالی‌اش تلخ‌تر است زیرا وضع‌شان را بدتر از قبل می‌کنند. سایپا هم که به لطف قرعه مناسب، میزبان این دیدار است، نمی‌خواهد در خانه طعم تلخ حذف شدن را بچشد.

تراکتوری‌‌ها که در دو بازی گذشته لیگ ابتدا پیروزی ۴ بر یک در خانه برابر ذوب‌آهن را در ۱۰ دقیقه با تساوی ۴ بر ۴ عوض کردند و سپس در خانه صبا تن به شکست دادند، قطعا کار دشواری را در زمین تیم سایپا که با برد هفته پیش در زمین سیاه‌جامگان احیا شده است، پیش‌رو دارند.

ذوب‌آهن اصفهان - پرسپولیس تهران
تقابل دوباره یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس در جام حذفی؛ مربی که ذاتا یک پرسپولیسی است اما فصل پیش در پای فینال جام حذفی در تهران این تیم سرخپوش را حذف کرد و آرزوی رسیدن به آسیا را بر دل هوادارانش گذاشت. این اتفاق در هفته چهارم فصل جاری لیگ هم تکرار شد و یحیی و تیمش دوباره در تهران با نتیجه ۲ بر یک پرسپولیس را شکست دادند تا این تیم فصل را با یک بحران بزرگ آغاز کند.

چهارشنبه اما قضیه فرق می‌کند؛ برانکو با تیم جوان، با انگیزه و احیا شده‌اش، اینبار در اصفهان برابر یحیی و تیمش صف‌آرایی می‌کند و امیدوار است به عنوان دومین تیم فصل جاری به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی برسد. پیروزی در اصفهان و صعود به جمع ۴ تیم برتر جام بهترین انتقام پرسپولیس از ذوب‌آهن است و شانس آنها را برای رسیدن به آسیا از مسیری ساده‌تر بیشتر می‌کند.

پرسپولیس که در بیست و ششمین دوره جام حذفی، ذوب‌آهن را در مرحله یک‌هشتم نهایی و در خانه‌اش حذف کرد، به فکر تکرار آن موفقیت است تا روند روبه رشدش در مسابقات باشگاهی ایران را با این برد ارزشمند ادامه دهد اما بردن تیمی که هدایتش برعهده یحیی‌ گل‌محمدی است، کار ساده‌ای نخواهد بود.

در روزی که سوشا مکانی و مهدی طارمی محروم هستند و سرخپوشان کاپیتانی به نام هادی نوروزی را ندارند، پرسپولیس کار سختی را برابر مهاجمان جوان ذوب‌آهن خصوصا کاوه رضایی که این روزها بسیار آماده است، پیش‌رو دارد. حالا باید منتظر ماند و دید پرسپولیس می‌تواند در خانه ذوب‌آهن دست به کار بزرگی بزند و یا شاگرد برابر استادش موفق ظاهر شد و با حذف کردن سرخپوشان، بحران دیگری را برای این تیم رقم خواهد زد.

برنامه کامل ادامه رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
چهارشنبه - سیزدهم آبان‌ماه
مرحله یک‌هشتم نهایی:

* پدیده مشهد - نفت تهران، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد
* استقلال تهران - فولاد خوزستان، ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی تهران

مرحله یک‌چهارم نهایی:
* سایپا تهران - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه دستگردی تهران
* ذوب‌آهن اصفهان - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه فولادشهر

پنجشنبه - چهاردهم آبان‌ماه
مرحله یک‌چهارم نهایی:
* سپاهان اصفهان - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه فولادشهر




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: