جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 آبان 1394     
آغاز مطالعاتLRT برای معابر کم مسافر

تردد خودروهای واجد شرایط در محدوده LEZ تا زمان اجرای کامل طرح کاهش

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در سیزدهمین نمایشگاه حمل ونقل و خدمات شهری 3شرکت داخلی توانسته اند محصولاتی با استانداردهای روز دنیا و نیاز شهرداری تهران یعنی اتوبوس های با سیستم گرمایشی و سرمایشی مطلوب و تجهیزات با کفیت مناسب عرضه کنند.

سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه حمل ونقل و خدمات شهری با ابراز خرسندی از تلاش صنعتگران و سازندگان داخلی در تامین نیازهای حمل و نقل عمومی شهر گفت: سالهای گذشته به سازندگان تاکید داشتم که چنانچه بتوانند نیازهای حمل ونقل عمومی شهر را تامین کنند و اتوبوسی با استانداردهای جهانی تولیدکنند، حتما شهرداری تهران خریدار اصلی محصولاتشان خواهد بود. از این رو بسیار خوشحالم که در سیزدهمین نمایشگاه سه شرکت داخلی توانسته اند محصولاتی با استانداردهای روز دنیا و نیاز شهرداری تهران یعنی اتوبوس های با سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و تجهیزات با کفیت مناسب عرضه کنند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه تولید محصولات صنعتگران در داخل کشور به جای CBU تفاوت عمده نمایشگاه سیزدهمین با سایر سنوات گذشته است ، گفت: به طور حتم نمایشگاه فرصتی برای ارایه دستاوردها نیست بلکه فرصتی برای شنیده شدن نیازهای شهروندان و شهرداری های کشور است و به طور حتم با ارتقای استانداردها و تولید محصولات مورد نیاز منجر به عقد قراردادهایی با تولید کنندگان و شهرداری تهران می شود .

به گفته وی تلاش می شود با برگزاری جلسات متعدد نیاز شهرداری تهران به سازندگان اعلام شود تا تولیداتشان تامین کننده نیاز حوزه حمل ونقل عمومی تهران باشد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه نمی توان به طور کامل از واردات برای ناوگان حمل ونقل عمومی شهر اعلام بی نیازی کنیم، گفت: قطعات اصلی خودروها به عنوان مثال موتورها و اکسل ها حتی درصورت توان فنی هم صرفه با واردات است، اما دربخش اتاق سازی تاکید می شود که سازندگان محصولاتشان را با کیفیت رقابتی عرضه کنند .

معاون شهردار تهران تاکید کرد: به طور حتم در خریدهای آینده تولیدات داخلی مورد حمایت شهرداری تهران قرار خواهد گرفت .

وی در ادامه با اشاره به ورود 100دستگاه تاکسی هیبریدی و یورو 5 به چرخه ناوگان عمومی شهر گفت: شرکت های طرف قرارداد تاکسیرانی برای تامین نیاز ناوگان فعال هستند و امیدواریم تا پایان سال به عددی 4رقمی برسیم .

به گفته معاون شهردار تهران باید مشکلات اسقاط تاکسی های فرسوده از سوی دولت به جدیدت بیشتری به سرانجام برسد، ضمن اینکه عوارض این تاکسی ها هم به حداقل برسند تا جایگزینی آنها توجیه اقتصادی داشته باشد .

تشکری هاشمی در ادامه به تصمیمات اخیر شورای عالی ترافیک کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پلیس راهور زمان بیشتری را برای اجرای طرح کاهش نیازدارد مقرر شده تا زمان استقرار کامل طرح کاهش ضمن حفظ محدوده فعلی زوج و فرد هر خودرویی که شرایط طرح کاهش را دارد بتواند همه روزه در محدوده طرح کاهش تردد کند.

وی ادامه داد: بعضا مطرح می شود طرح کاهش برای سرمایه داران است اما حتما این گونه نیست چرا که یک خودروی پراید سال82 با کمترین آلایندگی و در صورت داشتن معاینه فنی می تواند درمحدوده کاهش تردد کند .

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه معاینه فنی در این طرح مورد تاکید است، گفت: با اجرای طرح کاهش مالکان خودروها تلاش می کنند سطح خودروی خود را به یک خودروی کم آلاینده ارتقا دهند.

معاون شهردار تهران در مورد تاکید شهردار تهران در خصوص LRT نیز اظهارکرد: باتوجه به اینکه مدهای حمل ونقل عمومی باید براساس حجم مسافر در معابر طراحی شوند اکنون برای برخی معابر که حجم مسافر کمتری را دارد LRT در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن درشهرداری تهران آغاز شده است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: