جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 آبان 1394     
ارائه حمل و نقل عمومی ارزان به مردم در گرو حمایت دولت است

توسعه حمل و نقل عمومی اولویت اول شهرداری تهران است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران با اشاره به بودجه مصوب شده برای یخش حمل و نقل عمومی توسط شورای شهر تهران گفت: در سال جاری 235 میلیارد تومان اعتبار مربوط به توسعه مترو برای شهر تهران مصوب شده که در شش ماه اول سال دولت توانسته از این میزان 47.5 میلیارد تومان را پرداخت نماید.

رنجبریان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: طبق سنوات گذشته یک سوم یارانه بلیت اتوبوسرانی کل کشور به تهران تعلق دارد و 95 درصد یارانه بلیت مترو نیز مربوط به شهر تهران و 5 درصد مربوط به شهرداری مشهد است .

وی افزود: در حال حاضر اعتباری که دولت برای یارانه بلیت مترو در نظر داشته است 75 میلیارد تومان است که این مبلغ متعلق به شهرداری تهران و مشهد می باشد که از این میزان دولت 13.9 میلیارد تومان آن را پرداخت نموده است .

وی همچنین اظهار داشت: یارانه بلیت اتوبوسرانی نیز که توسط دولت اعتبار آن اعطا می شود 170 میلیارد تومان برای سال جاری است که از این میزان 12.3 میلیارد تومان را دولت به شهرداری پرداخت کرده است.

رنجبریان افزود: در حال حاضر برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی 97 میلیارد تومان بودجه برای سال جاری مصوب شده است که از این میزان 14 میلیارد تومان بابت نوسازی و توسعه ناوگان عمومی و شرکت اتوبوسرانی به شهرداری تهران و شرکت اتوبوسرانی پرداخت شده است.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران با اشاره به اعتبارات شهرداری خاطرنشان کرد: هم اکنون 712 میلیارد تومان اعتبار برای قانون رسیدگی به جرائم رانندگی توسط مجلس شورای اسلامی برای شهرداری های کل کشور مصوب شده که تا کنون ریالی از آن به شهرداری  تهران پرداخت نگردیده و این در حالی است که مبلغ وصولی جرایم رانندگی شش ماهه اول سال جاری فقط در شهر تهران بالغ بر 261 میلیارد تومان می باشد .

رنجبریان با اشاره به بودجه ای که شهرداری تهران برای توسعه مترو در نظرگرفته است  تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در سال جاری بالغ بر 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه خطوط مترو در نظر گرفته اند که از این میزان شهرداری در شش ماهه اول سال حدود 940 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی افزود: هم اکنون توسعه حمل و نقل عمومی بویژه توسعه خطوط مترو جزء اولویت های اول شهرداری تهران است که با میزان اعتبار پرداخت شده این امر را ثابت کرده است و در این راستا حوزه حمل و نقل و ترافیک و شرکت مترو این تاکیدات شهرداری را جامع عمل پوشانیده و توانسته اند بخش شمالی خط 3 را در حال حاضر با 3 ایستگاه راه اندازی کنند.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و وضعیت نقدینگی دولت گفت: در شرایط کنونی شاید بهترین کمک دولت به توسعه مترو با توجه به تاکیدات مسئولین و پیگیری شهرداری و شورای شهر، تایید شورای اقتصاد برای دریافت مجوزهای لازم استفاده از فاینانس و تامین منابع مالی خارجی مورد نیاز خطوط مترو باشد.                    

رنجبریان اظهار داشت: همانطور که می دانید با تایید استفاده از مجوزهای فاینانس در شورای اقتصاد ما می توانیم از طریق آن نسبت به تامین منابع مالی توسعه خطوط مترو با منابع بلوکه شده در کشور چین اقدام کنیم تا در چرخه تولید و توسعه حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده توسط شهرداری برای یارانه بلیت مترو گفت: در حال حاضر دولت و شهرداری باید کمک کنند تا بتوانیم حمل و نقل عمومی ارزان قیمتی را داشته باشیم تا مردم تشویق به استفاده از آن شوند همچنین اعتباری که در سال جاری شهرداری برای شرکت بهره برداری مترو در نظر گرفته بالغ بر 450 میلیارد تومان است که در شش ماه اول سال جاری 250 میلیارد تومان از این رقم را شهرداری به شرکت بهره برداری مترو پرداخت کرده  تا بتواند در خطوط 1، 2 ، 3 ، 4 و 5 مترو سرویس مناسبی را ارائه دهد.

وی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده توسط شهرداری برای یارانه بلیت اتوبوسرانی افزود: در حال حاضر اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه بلیت اتوبوسرانی توسط شهرداری 443 میلیارد تومان است که از این رقم 230 میلیارد تومان آن در شش ماه نخست سال پرداخت شده است.

وی در پایان اذعان داشت: همچنین شهرداری بابت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی 350 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که از این میزان حدود 78 میلیارد تومان به شرکت اتوبوسرانی پرداخت شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: