جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 آبان 1394     
مشاهده آن سوی دیواربابازتاب وای‌فای

ایسنا: این روش که RF-Capture نام گرفته، بر اساس تحقیقی انجام شده است که محققان ماساچوست از سال 2013 تاکنون بر روی آن کار می‌کنند.

عملکرد روش جدید به این گونه است: دستگاه حاوی یک فرستنده بی‌سیم است که سیگنال رادیویی ارسال می‌کند. گیرنده دستگاه سپس سیگنال بازتاب شده توسط بدن پنهان در پشت دیوار را دریافت می‌کند. سپس یک الگوریتم با استفاده از این داده‌ها می‌تواند سایه بدن را در سوی دیگر دیوار تشخیص دهد.

مشاهده آن سوی دیوار با بازتاب وای‌فای
 

دستگاه همچنین قادر خواهد بود بین افراد مختلف (تا 15 نفر) با دقت 90 درصد تمایز قائل شده و حرکت و حالت آن‌ها را دنبال کند.

روش‌های دیگری برای پیگیری آنچه چشم بطور طبیعی قادر به دیدنش نیست، ابداع شده است. محققان دانشگاه واشنگتن فناوری HyperCam را با همکاری شرکت مایکروسافت تولید کرده که از تصویربرداری ابر طیفی استفاده می‌کند. این دستگاه بجای ارسال امواج رادیویی از نور مرئی و نزدیک مادون قرمز برای مشاهده زیر سطوح استفاده می‌کند. از این فناوری در حال حاضر در صنایع و برای مثال در ایمنی غذا به منظور تشخیص آلوده بودن مواد استفاده می‌شود.

در سال 2014 نیز دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سانتاباربارا، ربات‌های امدادرسانی ساختند که در زمان کار جمعی به ارسال و دریافت سیگنال‌های بی‌سیم برای یکدیگر به منظور تعیین وجود افراد در داخل ساختمال می‌پردازند.

این یافته‌ها در نشست SIGGRAPH آسیا ارائه خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: