جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 آبان 1394     
دلبستگي به خودروي شخصي بايد كاهش يابد

به گزارش گروه حمل ونقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، همزمان با آغاز به كار «سيزدهمين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل عمومي و خدمات شهري» در تهران گفت: اين نمايشگاه فرصتي براي گرد هم آيي فعالان حوزه حمل و نقل عمومي و خدمات شهري  به عنوان دو حوزه ‌اي است كه در زمينه خدمات‌ رساني به شهروندان حرف اول را مي ‌زنند.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: اين نمايشگاه عرصه‌ اي براي ارتقاي دانش فني و انتقال فن‌ آوري های روز دنياست كه در اوج تحريم هاي ناجوانمردانه بين‌ المللي نيز به عنوان محلي براي نمايش رشد كيفي و كمّي محصولات داخلي و ايجاد ظرفيت‌ هاي جديد در توليد رقابتي محصولات در دو حوزه اثرگذار حمل و نقل عمومي و خدمات شهري به کار خود ادامه داد.

وي يكي از ويژگي هاي نمايشگاه امسال را افزايش مشاركت شركت‌ هاي داخلي و خارجي و تنوع و تعدد محصولاتي دانست كه در آن به نمايش در آمده و تأكيد كرد: البته اين اتفاق، روندي بوده كه در سال‌ هاي اخير نيز شاهد سير صعودي آن بوده ايم.

سياست برگشت ناپذير استفاده از انرژي‌ هاي تجديدپذير

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اين اعتقاد كه «نمايشگاه حمل و نقل عمومي و خدمات شهري»، فرصتي برای آشنايي با آخرين دست ‌آوردها و تبادل نظر با افراد دست اندركار است، اظهار كرد:      با حضور مؤثر در اين نمايشگاه سعي كرديم تا با ارائه تازه‌ترين پروژه‌ها و معرفي جديد‌ترين فرصت هاي سرمايه گذاري از قابليت و ظرفیت تلاشگران داخلي و فعالان بين‌المللي جهت ارتقاء و بهبود خدمات رساني ناوگان حمل و نقل عمومي استفاده كنيم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه از سال گذشته شعار «آسمان آبي _ زمين پاك» با محوريت «خط سفيد» و «مديريت پسماند» به عنوان شعار محوري مديريت شهري تهران مطرح شد، تصريح كرد: اين نمايشگاه كه دو حوزه عمده «‌حمل و نقل عمومي» و «خدمات شهري» را در بر مي‌گيرد، مي‌تواند زمينه‌ اي براي توجه همزمان به اين دو بخش مهم و تبلور و تجلي اين شعار الهام بخش و راهگشاي مديريت شهري باشد.

وي با تأكيد بر اين كه امروز مردم تهران از آلودگي هوا رنج مي برند و انواع آلاينده ها به ويژه ذرات معلق، سلامت شهروندان اين كلان شهر را مورد تهديد قرار داده، اضافه كرد: تهران، حركت خود را به سمت شهر عاري از سو‌خت هاي فسيلي با سياست برگشت ناپذير استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير به عنوان رويكردي جهاني كه از آثار و نتايج آن، نه تنها نسل حاضر كه        نسل‌ هاي آتي نيز بهره ‌مند مي ‌شوند، آغاز كرده است.

برای تبدیل تهران به شهری پاک راهی طولانی در پیش داریم

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه هدف مديريت شهري در اين حوزه آن است كه تهران، روزي به شهري تبديل شود كه «كمترين دلبستگي» به خودروي شخصي به عنوان وسيله ‌اي براي سفرهاي درون شهري و همچنين «كمترين وابستگي» به    سوخت هاي فسيلي را داشته باشد، اظهار كرد: تحقق اين مهم با استفاده از توان و دانش شركت هاي دانش بنيان و با حمايت دولت محترم، دور از دسترس نيست.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه مديريت شهري تلاش كرده تا گام‌هاي اوليه به این منظور را از طريق پلاك كوبي اتوبوس هاي برقي، ورود تاكسي هاي هيبريدي به ناوگان تاكسيراني، ورود اتوبوس هاي هيبريدي به ناوگان اتوبوسراني و آغاز به كار نسل جديد اتوبوس هاي برقي در نيمه سال 94 بر دارد، تصريح كرد: به اين موارد، رشد جهشي ساخت ايستگاه‌ ها و تكميل تونل‌ هاي مترو را نيز بايد افزود.

وي با تأكيد بر اين كه راه طولاني و پر فراز و نشيبي به منظور تحقق اين مهم پيش رو داريم، خاطرنشان كرد: اطمينان داريم، تلفيق اراده و عزم مديريت شهری و انگيزه و توانايي صنعتگران داخلي، رهآوردي را به ارمغان خواهد آورد كه نسل امروز و نسل‌هاي بعدي از منافع و مواهب آن بهره‌مند خواهند شد و سال 94 را به عنوان سرآغاز حركت تهران به سمت شهري «پاك» و «پايدار» با تدابير راهبردي شهردار محترم تهران به خاطر خواهند سپرد.

گفتني است «سيزدهمين نمايشگاه‌ بين‌المللي حمل و نقل عمومي و خدمات شهري» با حضور 220 شركت داخلي و خارجي تا روز دوشنبه يازدهم آبان ماه جاري در محل دائمي نمايشگاه ‌هاي بين ‌المللي تهران بر پا خواهد بود و بازديد از آن براي عموم علاقه مندان امكان پذير است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: