جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 آبان 1394     
حرکت تهران به سمت شهری پاک و پایدار

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون شهردار تهران آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری را فرصتی برای گردهمایی فعالان حوزه حمل و نقل و خدمات شهری در زمینه خدمات رسانی به شهروندان دانست.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود نمایشگاهی که شاید استمرار در برگزاری آن  یکی از مهم ترین مشخصه های آن باشد، امروز به عرصه ای برای ارتقای دانش فنی و انتقال فناوری روز، تبدیل شده است.

وی افزود نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و عمومی که در اوج تحریم های ناعادلانه قدرت های جهانی نیز نه تنها با حضور شرکت کنندگان داخلی که با مشارکت شرکت های بین المللی ،بلکه از کشورهایی که خود سردمدار تحریم ها بودند،بدون وقفه به کار خود ادامه داد.

معاون شهردار تهران نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری را محلی برای نمایش رشد کیفی و کمی محصولات داخلی و ایجاد ظرفیت های جدید در تولید رقابتی محصولات در دوحوزه اثرگذار حمل و نقل عمومی و خدمات شهری دانست.

تشکری هاشمی به ویژگی های سیزدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری نمایشگاه اشاره و تصریح کرد یکی از ویژگی های نمایشگاه امسال که سال گذشته موفق به ثبت در انجمن جهانی صنایع نمایشگاهی شد، افزایش مشارکت شرکت های داخلی و خارجی و تنوع و تعدد محصولاتی است که در آن به نمابش درآمده، روندی که البته در سال های اخیر شاهد سیر صعودی آن بودیم.

وی بابیان اینکه از سال گذشته شعار آسمان آبی و زمین پاک با محوریت خط سفید و مدیریت پسمامد به عنوان شعار محوری مدیریت شهری تهران مطرح شد ، اظهار کرد این شعار می تواند زمینه ای برای توجه همزمان به این دوبخش مهم، الهام بخش و راهگشای مدیریت شهری باشد.

تشکری هاشمی گفت امروز در شرایطی که مردم تهران از آلودگی هوا رنج می برند و انواع آلاینده ها به ویژه ذرات معلق ، سلامت شهروندان این کلان شهر را مورد تهدید قرار داده،پایتخت کشورمان حرکت خود را به سمت شهرعاری از سوخت های فسیلی با سیاست برگشت ناپذیر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به عنوان رویکردی جهانی که از آثار و نتایج آن ، نه تنها نسل حاضر بلکه نسل های بعدی بهره مند می شوند،آغاز کرده است.

وی گفت هدف مدیریت شهری در این حوزه اینست که تهران، روزی به شهری تبدیل شود که کمترین دلبستگی به خودروهای شخصی به عنوان وسیله ای برای سفرهای درون شهری و کم وابستگی به سوخت های فسیلی را داشته باشد بدون تردید تحقق این مهم با استفاده از توان و دانش شرکت های دانش بنیان و توانمند و با حکایت دولت دور از دسترس نیست و براساس این مدیریت شهری تلاش کرده تا گام های اولیه را از طریق پلاک کوبی اتوبوس های برقی ، ورود تاکسی های هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی، ورود اتوبوس های هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی در نیمه سال ۹۴ آغاز کرده است.

در ادامه افزود همچنین شاهد رشد برق آسای ساخت ایستگاه ها و تکمیل تونل های مترو خواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: