جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 آبان 1394     
ایستگاه های اتوبوس مشهد به سیستم RTPIS مجهز می شود

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر مشهد گفت:در حال حاضر2هزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر مشهد وجود دارد که این میزان اتوبوس حدود 21 درصد از جابه جایی سطح شهر مشهد را انجام می دهد به همین منظور در آینده نزدیک در تمام ایستگاه های اتوبوس شهر مشهد شاهد اجرای طرح تجهیز ایستگاه ها به سیستمRTPISخواهیم بود.

نیشاپوری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود:این سامانه در حقیقت در راستای اطلاع رسانی به شهروندان طراحی شده وبا توجه به تجهیزاتی که که بر روی اتوبوس ها نصب می شود مدت زمان لازم برای رسیدن اتوبوس به ایستگاه توسط تابلو های اطلاع رسانی که در ایستگاه ها نصب می شود،به مسافران اعلام می شود تا شهروندان زمان کم تری در انتظار باشند وبرنامه ریزی آن ها به گونه ای باشد که هم زمان با ورود اتوبوس به ایستگاه،شهروندان در ایستگاه حضور یابند.

وی همچنین افزود:هدف از تجهیز ایستگاه های اتوبوس به این سیستم،اطلاع رسانی به شهروندان ودر درجه بعد کنترل اتوبوسرانان برای سرویس دهی به موقع است.

نیشابوری با بیان اینکه بخش زیادی از جابه جایی سطح شهر مشهد توسط خودروهای شخصی انجام می شود تصریح کرد:ما به دنبال این هستیم که سهم ناوگان اتوبوسرانی را در جابه جایی مسافران افزایش دهیم تا به همان نسبت سفر ها با وسیله نقلیه شخصی که عمدتا به صورت تک سرنشین است کاهش یابد،به همین منظور خط3بی آر تی که ماه گذشته به صورت آزمایشی راه اندازی شده بوددر حال حاضرفعال شده وجابه جایی مسافران را انجام می دهند. وی در ادامه گفت مسیر خط3BRT هنوزهیدروله نشده و راه اندازی آن به طور کامل انجام نگردیده  است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر مشهد گفت:خودروهای شخصی در شهرهای بزرگ به ویژه در هسته مرکزی شهر مشکلات زیادی ایجاد می کنند که گره های ترافیکی وآلودگی هوا ازجمله این مشکلات است .در همین راستادر مسیر خط3،خودرو ها همگی نوسازی شده و350 دستگاه خودروی فرسوده از همین محور جمع آوری شده است که تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته است.

نیشابوری همچنین در خصوص اتوبوس های فرسوده افزود:طی دو مرحله اتوبوس های فرسوده را از ناوگان حمل ونقل عمومی خارج نموده ایم.درمرحله اول 187 دستگاه ودر مرحله دوم400 دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل ونقل عمومی خارج وفرآیند اسقاط آن ها پیگیری می شود.همچنین طی دو مرحله جمعا حدود 350 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی نموده ایم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: