جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 آبان 1394     
همت و اراده ای برای حل مشکل صنعت خودرو وجود ندارد

مشکل صنعت خودرو ریشه ای است و با مسکن تسهیلات خرید درمان نمی شود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : تا زمانی که خودروسازی در ایران به صورت دولتی اداره می شود تحولی در صنعت خودرو رخ نخواهد داد.

 بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه به بسته پیشنهادی دولت برای خروج بازار از وضعیت کنونی اظهار داشت : بسته پیشنهادی دولت و اختصاص تسهیلات به متقاضیان خرید خودرو نمی تواند مسائل و مشکلات صنعت خودرو را حل نماید.

وی گفت :این گونه سیاست هایی که برای خروج بازار خودرو از رکود اتخاذ شده تنها می تواند به عنوان مسکنی بخشی از مشکلات خودروسازان را حل نماید.

وی تاکید کرد : بعید است تصمیمات اخیر دولت در خصوص بازار خودرو و اختصاص تسهیلات 25 میلیونی جهت خرید مشکل صنعت خودرو را حل کند.

وی با توجه به ابهامات مطرح در خصوص ارائه این تسهیلات گفت : در صورتی که اراده دولت بر این باشد که این تسهیلات ارائه شود قطعا شرایط لازم برای اختصاص این تسهیلات به متقاضیان فراهم خواهد شد اما معتقدم این راهکار ، مشکلات صنعت خودرو ایران را حل نخواهد کرد.

وی مشکلات صنعت خودرو را مسائل ریشه ای دانست و گفت : بهره وری ،  قیمت و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب در صنعت خودرو مشکلاتی است که با این گونه تصمیمات حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : تعدیل قیمت خودرو ، ارتقاء کیفیت و ارائه خدمات  پس از فروش مناسب در صنعت خودرو ، از جمله اقدامات ریشه ای است که باید در صنعت خودرو صورت گیرد.

نعمتی با اشاره به اینکه تا زمانی که خودروسازی در ایران به صورت دولتی اداره می شود تحولی در صنعت خودرو رخ نخواهد داد گفت : باید خصوصی سازی به معنی واقعی در بخش صنعت خودرو ایجاد شود در حالی که اینها مسائل جدی است  که به نظر می رسد همت و اراده ای در این زمینه وجود ندارد.

وی مهمترین تقاضای مصرف کنندگان داخلی را ارتقاء کیفی تولیدات داخلی اعلام کرد و گفت : هرچند قیمت نیز از مسائل امروز مشتریان داخلی است اما اولویت اصلی امروز مصرف کنندگان داخلی کیفیت است که باید در این راستا خودروسازان به طور جد برنامه ریزی و حرکت نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: