جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 آبان 1394     
65 مفقود در منا داریم

 فارس: «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در حاشیه آیین گشایش هفته فرهنگی کشور الجزایر در برج میلاد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: به طور یقین 65 نفر مفقود داریم که از این تعداد 29 نفر مشخصا در عربستان دفن شدند و سرنوشت 36 نفر هنوز مشخص نیست اما وزارت ارشاد با جدیت تمام پیگیر این قضیه است.

وی ادامه داد: ما از طریق آزمایش DNA و پیگیری اثر انگشتی که این مفقودین در کشور به جای گذاشته اند از طریق کار بانکی، خرید املاک و غیره که نیاز بوده اثر انگشت بزنند اینها را جمع آوری و برای مطابقت با اجساد به عربستان ارسال خواهد شد

جنتی افزود: از چهره اجساد فرستاده شده به کشور نیز عکسبرداری شده است اما متاسفانه بیشتر چهره ها، متلاشی، سیاه و قابل شناسایی نیستند اما وزارت بهداشت و سایرین اقدامات لازمدر این باره را به عمل می آورند.

وی درباره همکاری و یا عدم همکاری دولت سعودی در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران گفت: البته کم کاری و اهمال گری هایی آنها داشته اند اما در حال حاضر همکاری آنها در تحویل اجساد و روند شناسایی آنها با ایران خوب بوده است.

جنتی درباره سرنوشت سفیر سابق ایران در لبنان که یکی از مفقودین حادثه منا است،گفت: با پیگیری های به عمل آمده رکن آبادی فعلا جزو مفقودین است؛ چه بسا او جزو اجساد داخل ایران یا دفن شده در عربستان باشد.

جنتی خاطرنشان کرد: متاسفانه اجساد داخل ایران فعلا با توجه به متلاشی شدن چهره های آنها قابل شناسایی نیستند اما ما تمامی تلاش خود را می کنیم تا وضعیت سفیر سابق ایران در لبنان نیز به زودی مشخص شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی روابط فرهنگی ایران و الجزایر گفت: با امضای توافقنامه های مختلف و برگزاری هفته های فرهنگی، روابط ایران و الجزایر روز به روز رو به گسترش است و ایران و الجزایر می توانند فعالیت های مشترکی در حوزه مختلف فرهنگی همچون برپایی نمایشگاه کتاب، هفته های فرهنگی و اقدامات مناسب در حوزه های فرهنگی و هنری داشته باشند.

وی با اشاره به علاقه مندی دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط فرهنگی ، اظهار داشت: دو کشور می توانند در موضوع فرهنگ و هنر همکاری های مشترکی را در دستور کار قرار خود قرار دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: