جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 آبان 1394     
دیوار تحریم‌ها شکسته شد

علی ربیعی با بیان اینکه رویکرد دولت پیشبرد اهداف توسعه ای با ایجاد نهادها و گروه ها است، گفت: دولت دو رویکرد را دنبال می کند که ایجاد نهادها و گروه ها از جمله این رویکردها است که این سازمان ها از بین مردم است و نهادهای میانجی هستند.
 
وزیر کار در جمع کارگران و کارفرمایان استان زنجان بیان داشت: امروز در شرایطی کشور را اداره می کنیم که نیاز جدی به برنامه ریزی و راهکار مدیریت شده است. وی افزود: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر متقاضی اشتغال به آمار افراد متقاضی اشتغال در کشور افزوده می شود و باید برای برون رفت از این چالش راهکار اساسی اندیشده شود.
 
ربیعی با بیان اینکه تحریم شرایط خاص خود را دارد، گفت: تحریم هزینه عزت یک جامعه است و اگر جامعه ای بتواند با روح حسینی و زبان زینبی با قدرت ها سخن بگوید دقیقا غیرممکن است تحریم علیه آن کشور صورت نگیرد.
 
وی افزود: اگر در دو جبهه سیاست اقتصادی و جبهه سیاست مبارزه با فقر تلاش نکنیم فرهنگ بیشتر آسیب می بیند و در ارزش ها رو به زوال خواهد رفت. ربیعی با اشاره به رکود اقتصادی و وجود تحریم ها بیان داشت: با رکود طولانی مدت از ۸۴ تا ۸۷، آثار رشد را خود تامین می کنیم که نسبت به کسری امروزه رشد داشتیم و توانسته ایم فاصله تورم ها را امروزه جبران کنیم و تا ۲۰ هزار میلیارد تومان پیشبرد داشته ایم.
 
ربیعی افزود: تحریم ها را اگر با بُعد مثبت نگاه کنیم برای عزت یک جامعه بسیار مهم است و اگر ما با این مشکلات مقابله کنیم دیوارهای ظلم و تحریم ها را شکسته ایم. وزیر کار وابستگی کمتر دولت تدبیر و امید به نفت را مطلوب اعلام کرد و بیان داشت: ما به جایگاهی رسیده ایم که وابستگی کمتری به نفت داریم و این در بُعد مقاومت جامعه بسیار مهم است.
 
وی از تشکل های کارگری و کارفرمایی، تشکل های تعاونی و خیریه به عنوان نهادهای میانجی نام برد و گفت: رسالت این بخش در پیشبرد اهداف توسعه ای جامعه نه تنها کمتر از دولت نبوده بلکه می تواند بیشتر از دولت باشد و کارهای خوبی انجام دهد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه به استفاده از کمک نهادهای مردمی در قالب دانش های مختلف در پیشبرد اهداف دولت تاکید و گسترش ارتباطات عمودی و افقی را یکی از سیاست های دولت در بخش تعاون عنوان کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: