جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 آبان 1394     
نامه رهبری پیام روشن ایران به غرب است

فارس:  ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور درباره برجام اظهار داشت: نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور درباره برجام شروطی جز آنچه که ما برای آنها مذاکره کردیم، نداشت.
 
وی افزود: اولین دستاورد ما در مذاکرات هسته‌ای باید لغو یکپارچه همه تحریم‌ها باشد، لغو تحریم‌ها بدون بازی کردن با کلمات و یا گذاشتن اسم دیگری روی آن همراه باشد.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: ما در قبال اینکه تحریم‌ها لغو شود بهای سنگینی پرداخت کردیم، دستاورد ملت‌مان را در پذیرش این محدودیت‌های سنگین از بین خواهیم برد تا تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ما اعمال کردند لغو شود.
 
وی یادآور شد: ما در برجام پذیرفتیم که فردو و اراک را تعطیل و زیرساخت‌های نطنز را هم ویران کنیم، همچنین باید قلب رآکتور آب سنگین اراک را هم باید با سیمان پُر کنیم، این محدودیت‌ها بسیار سخت است و قطع به یقین لحظه‌ای که عملیات تغییر ساختار این تأسیسات را نشان دهند برای هر ایرانی که وجدان‌های مسئولیت‌پذیر، آگاه و سالم داشته باشند، بسیار سخت خواهد بود.
 
آقامحمدی تصریح کرد: طبق برجام قرار است ذخایر اورانیوم ما از بین برود و تنها 300 کیلو اورانیوم غنی‌شده 3.5 درصد باقی بماند در حالی که نیاز ما به اورانیوم در بُعد غذایی و دارویی تا 20 درصد است، رآکتور تهران هم برای تولید رادیو داروها به سوخت 20 درصد نیاز دارد.
 
وی اضافه کرد: در قبال این اقدامات ایران، باید تحریم‌ها لغو شوند در حالی که همه ما می‌دانیم طبق برجام تحریم‌ها لغو نخواهند شد، آمریکایی‌ها هم گفته‌اند ما تحریم‌ها را تعلیق می‌کنیم آن هم بعد از آنکه ایران به تعهداتش عمل کند و همه چیز را از بین ببرد و ویران کند؛ در برجام و قطعنامه زوایای مختلف گریز از تعهدات وجود دارد، بحث برگشت خودکار یا مکانیزم ماشه را در قطعنامه گذاشته‌اند، اگر ما در این مسیر غفلت کنیم قطع یقین همه چیز را از ما می‌گیرند، بعد هم به تعهدات‌شان عمل نمی‌کنند.
 
نماینده خرم‌آباد در مجلس تأکید کرد: غرب باید به بهانه‌جویی‌های هسته‌ای پایان دهد وگرنه ما برای چه مذاکره کردیم؟! اگر بنا باشد همچنان بهانه‌های غرب سر جایش باقی باشد، کاری از پیش نبردیم و نتیجه‌ای نگرفتیم.
 
وی ادامه داد: همچنین باید نظارت‌های دقیق در این زمینه انجام گیرد، لازم است تیمی متعهد، آگاه، دلسوز، خبره و مجرب که راه و چاه‌های گریز از تعهدات توسط غرب را می‌شناسند، تشکیل و بر اقدامات غرب به طور دقیق نظارت کنند و در مواقع لزوم نکات لازم را به دولت یادآوری نمایند.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین متذکر شد: اگر رهبر معظم انقلاب مصوبه شورایعالی امنیت ملی را تأیید نکنند، وجاهت قانونی و شرعی ندارد، ایشان هم با تعیین شرایطی مصوبه شورای مذکور مبنی بر اجرای برجام را تأیید کردند تا حقوق ایرانیان به صورت روشن و عادلانه در این مذاکرات رعایت شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: