جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 آبان 1394     
لزوم ایجاد انعطاف پذیری در قیمت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهرشهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : هر گونه رفتار انعطافی در خصوص قیمت خودرو می تواند بازار خودرو داخل را تنظیم نماید.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به بسته پیشنهادی دولت برای خروج رکود از بازار خودرو اظهار داشت : ایجاد انعطاف پذیری در قیمت خودرو به عنوان یکی از پیشنهادات قطعا می تواند یکی از راهکارها در وضعیت فعلی بازار خودرو باشد.

وی همچنین اختصاص تسهیلات با بهره کم و شرایط مناسب به متقاضیان خرید را راهکار مهمی در وضعیت کنونی دانست و گفت : هر چند تصمیمات دولت در غالب بسته پیشنهادی به منظور خروج رکود از بازار خودرو ، راهکار مهمی است اما قطعا راهکار اساسی نخواهد بود.

وی تصریح کرد : برای اینکه قدرت خرید مردم افزایش یابد و دسترسی آنها به منابع راحتتر شود مصوبه دولت کمک می کند توان مالی متقاضیان بالا رفته  و سرعت عمل آنها در تامین منابع مورد نیاز برای خرید خودرو افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه این اقدام دولت حرکت دوسویه ای است که ضمن اینکه به مصرف کنندگان خودروهای داخلی کمک می کند بلکه همزمان به خودروسازان نیز در تامین نقدینگی مورد نیاز کمک خواهد کرد .

وی در ادامه بهترین راهکار کنونی صنعت خودرو را افزایش کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب دانست و تصریح کرد : در صورتی که این اتفاق در خودروهای داخلی رخ دهد به نظر می رسد مصرف کنندگان بدون حمایت های بانکی نیز استفاده از خودروهای داخلی را بر سایر محصولات خارجی ترجیح دهند.

وی تاکید کرد : متاسفانه وجود برخی مشکلات و نقایص در خودروهای تحویلی به مصرف کنندگان ، موجب بی اعتمادی مردم از خودروهای داخلی شده و همین بی اعتمادی اساس خودروسازان را هدف قرار داده است.

نماینده بویر احمد و دنا در خانه ملت در ادامه با اشاره به مشکلات جدی نقدینگی در حوزه قطعه سازی کشور اظهار داشت : انتظار می رود با توجه به اختصاص برخی از منابع برای خروج صنعت خودرو از شرایط فعلی ، این تعهدات دولت محقق شود تا در این راستا قطعه سازان نیز از وضعیت فعلی رها شوند.

زارعی افزود : امید است با اقدام به موقع دولت در عمل به تعهدات ، خودروسازان نیز یک گام به جلو بگذارند و چنانچه خواهان ادامه فعالیت در این حوزه هستند تلاش بیشتری در این راستا نمایند.

وی گفت : متاسفانه اراده چندانی در کیفیت بخشی و خدمات پس از فروش از سوی خودروسازان دیده نمی شود در حالی که همواره شرکتهای خودروسازان در حال جذب حمایت های دولتی  بوده اما کمتر رفتار متقابل و مثبتی را از سوی این بخش ها دبده می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: