جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 آبان 1394     
جلوگیری از ورود خودروهای کاربراتوری با اجرای طرح IEZ

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، قائم مقام مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت : بر اساس اقدامات صورت گرفته مقرر گردید طرح lez یا کاهش آلودگی هوا از ابتدای آبان ماه اجرائی شود .

حسین رضا شهید زاده در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : برای برپایی این طرح ارگان هایی که به این طرح مربوط می شوند با این طرح همکاری های لازم را داشته و نمونه های آزمایشی این طرح چند ماه گذشته اجرا شده ونتایجش را به وزارت کشور ارائه داده شده است.

وی تصریح کرد : بر اساس این طرح  خودروهای انژکتوری یا کاربراتوری از هم تفکیک می شوند که این اقدام موجب شناسایی میزان خودروهای آلاینده خواهد شد .

وی اظهار داشت : طرح کاهش آلودگی هوا یا lez در همان محدوده طرح زوج وفرد که اجرایی گردیده عملیاتی می شود ضمن اینکه با اجرای این طرح تنها از ورود 10 درصد از خودروها ممانعت به عمل خواهد امد در حالی که در طرح زوج و فرد از ورود و تردد 50 درصد از خودروها به این محدوده جلوگیری می گردید.

وی تصریح کرد : با اجرائی شدن این طرح خودروهای کاربراتوری که موجب آلایندگی در شهر شده شناسایی واز ورودشان ممانعت شده و منجر به آرامش وآسایش مردم خواهد شد .

وی گفت : این طرح در 50 شهر ازکشورهای دنیا اجرا  شده وموفقیت آمیز بوده ودر کشور ایران قابلیت اجرا را داشته ومیزان آلودگی  هوای شهرها را کاهش خواهد داد.

شهیدزاده با اشاره به قوانینی که در کشور قابل اجراست بیان کرد : بر اساس این قانون طرح هایی قابل اجرا ست که حداقل 5 درصد موجب مشکلات  زیست محیطی وترافیکی در شهر شده باشد واگر غیر این باشد ، خلاف قانون عمل کرده ایم .

وی خاطر نشان کرد : طرح کاهش یا کنترل آلودگی هوای شهر برای ساماندهی خودروها و تفکیک آنها از نظر میزان کاهش آلا یندگی در شهر ایجاد شده است .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: