جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 آبان 1394     
رونق و رشد کیفی خودروها در گروه جلب رضایت قطعه سازان است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بسته پیشنهادی دولت را حرکت مناسبی در حمایت از تولید داخل اعلام کرد و گفت :  همزمان با ارائه تسهیلات خرید به متقاضیان خودروهای داخلی انتظار می رود خودروسازان نیز کیفیت و خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی را نیز افزایش دهند.

حسین گروسی افزود : اجرای همزمان این اقدامات در کنار یکدیگر می تواند میل مصرف به خودروهای داخلی را افزایش دهد.

وی تاکید کرد : بسته پیشنهادی دولت مسلما گام مثبتی در وضعیت کنونی بازار خودرو خواهد بود امید است در کنار این حرکت دولت ، سایر دستگاهها خصوصا وزارت صنعت، معدن و تجارت ، قطعه سازان و خودروسازان نیز در راستای قانونی که در سال 90 در ارتباط با ارتقای کیفیت خودرو مصوب گردید ، تلاش بیشتری نمایند تا حمایتی جدی از تولید داخل باشد.

وی با اشاره به کاهش توان مالی جامعه ، ارائه این گونه تسهیلات خرید را در کمک به توان متقاضیان موثر دانست و اظهار داشت : اختصاص تسهیلات خرید 25 میلیونی با بهره ای که در نظر گرفته شده است می تواند حمایت خوبی از متقاضیان خرید خودرو در وضعیت فعلی باشد.

نماینده شهریار در خانه ملت در ادامه با توجه به تصمیمات مثبتی که دولت برای رونق بازار خودروهای داخلی اتخاذ کرده افزود : شرط مهم در اجرای این گونه پیشنهادات و طرح ها ، همکاری بانک ها ست ، امید است در اجرای این طرح  نیز، بانک ها همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند این در حالی است در این سالها تصمیمات زیادی از سوی دولت در خصوص حمایت تسهیلاتی از تولید داخل صورت گرفته که عملا اجرایی نشده است.

گروسی تاکید کرد : با رونق بازار خودرو و افزایش  توان  مالی خودروسازان قطعا وضعیت قطعه سازان و روند دریافت مطالبات آنها از خودروسازان نیز بهتر خواهد شد و این بخش از صنعت نیز با رونق و رشد تولید مواجه خواهند شد.

وی گفت : البته در کنار رونق بازار خودرو و بهبود وضعیت نقدینگی خودروسازان و قطعه سازان انتظار می رود کیفیت خودروهای داخلی و همچنین صادرات خودرو با رشد جدی مواجه شود.

وی افزود  : در راستای اقداماتی که اتخاذ شده، خودروسازان نیز برای تقویت بنیه تولید خود ضمن اینکه باید توان داخلی شان را افزایش دهند باید راهکارهایی دیگری را دنبال نمایند تا  مطالبات قطعه سازان را پرداخت نموده و توان این حوزه از صنعت که ارتباط بسیار تنگاتنگی با خودروسازی کشور و کیفیت در این بخش دارد ، تقویت شود.

وی گفت : تا زمانی که رضایت قطعه سازان جلب نشود قطعا نمی توان خودروی با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نمود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: