جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 خرداد 1393     
دژاگه: می توانیم در برزیل شگفتی‌ساز شویم

ایسنا: اشکان دژاگه معتقد است تیم ملی ایران می‌تواند در جام جهانی 2014 برزیل شگفتی ساز شود.

هافبک فولام در دیدار دوشنبه مقابل نیجریه نخستین بازی خود در جام جهانی را انجام خواهد داد. بسیاری معتقد هستند ایران با حضور تیم‌هایی چون آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین شانس کمی برای صعود به مرحله بعد دارد اما دژاگه که سابقه بازی برای تیم زیر 21 سال المان را در کارنامه خود دارد امیدوار است ایران بتواند در این گروه شگفتی ساز شود.

دژاگه درباره حضور با ایران در جام جهانی گفت: ایران در جام جهانی مدعی قهرمانی نیست اما بدون شک می توانیم شگفتی‌ ساز شویم. این چهارمین بار است که ایران به جام جهانی فوتبال می‌رسد اما هیچ گاه نتوانسته از گروه صعود کند. به همین خاطر تلاش می کنیم تا به مرحله حذفی رسیم. فکر می‌کنم شانس صعود به دور دوم را داشته باشیم. در جام جهانی در شرایطی به میدان می‌رویم که هیچ فشاری رویمان نیست، به همین خاطر می‌توانیم با خیالی آسوده بازی کنیم. در گروه سختی باید با آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و نیجریه بازی کنیم اما در فوتبال هیچ چیز از قبل مشخص نیست و امکان رخ دادن هر اتفاقی است.

هافبک تیم ملی ایران در ادامه گفت: حضور در جام جهانی بهترین اتفاق ممکن برای ایران طی چند سال اخیر است. امیدواریم بتوانیم در برزیل نتایج خوبی بگیریم و ایران را خوشحال کنیم. بازیکنان خوبی در ترکیب داریم. بازیکنانی مانند رضا قوچان نژاد، مهاجمی که برای چارلتون اتلتیک انگلیس به میدان می‌رود، علیرضا جهانبخش که در نایمخن هلند توپ می‌زند و دنیل داوری که فصل پیش برای اینتراخت برانشوایگ در بوندسلیگا دروازه‌بانی می‌کرد.

بازیکن ایرانی فولام در پایان درباره حضور در جام جهانی گفت: برای یک فوتبالیست حضور در جام جهانی بهترین اتفاق ممکن است. این یک رویا برای هر بازیکن جوانی است. این نخستین جام جهانی است که در آن به میدان می‌روم. کمی استرس دارم اما هیجان زده هم هستم. اولین جام جهانی که به خاطر می‌آورم، جام جهانی 1994 آمریکا است که در آن روبرتو باجو پنالتی فینال را خراب کرد. البته فیلم بازی‌های جام جهانی 1990 ایتالیا را هم دیدم، جایی که آلمان غربی موفق شد در ضربه‌های پنالتی انگلیس را شکست دهد و در نهایت هم جام را بالای سر برد. زمان برگزاری آن جام من چهار ساله بودم اما همسایه‌مان در آلمان چون می‌دانست فوتبال را دوست دارم دی وی دی‌های آن جام را به من داد و من نیز آن بازی‌ها را بارها تماشا کردم.

ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی باید برابر نیجریه به میدان برود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: