جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 23 خرداد 1393     
گستردن فرش گل در بزرگراه های شمال تهران

 

به گزارش شهرداری نیوز،فرش گل هایی منقش به اسامی حضرت مهدی(عج)، حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت امام حسین(ع) در حاشیه بزرگراه های شهید چمران، شهید همت و مدرس گسترده شد. 

سید مرتضی روحانی معاون امور شهری و فضای سبز  منطقه3 با اعلام این مطلب گفت : برخی از این فرش گل ها که با استفاده از گل ها ی رنگارنگ فصلی از جمله اطلسی، میخک، ابری، نقره ای، آشلاندیس، اونترا، شمعدانی، گل ناز و کروسولا طراحی شده اند، منقش به اسامی حضرت مهدی(عج)، حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت امام حسین(ع) هستند و در برخی دیگر از آنها از اشکال مختلف استفاده شده است . 

وی افزود: این فرش های گل هر کدام با مساحت 450 متر مربع در حاشیه بزرگراههایی مانند شهید همت ، شهید مدرس و شهید چمران احداث شده و چشم انداز زیبایی را در این نقاط به وجود آورده است . 

روحانی هدف از اجرای این طرح را زیباسازی فضای شهری ، ایجاد اکوسیستم های فعال طبیعی در فضای شهری برای بهبود کیفیت زیست محیطی،بهبود کیفیت زیست محیطی، تاثیرگذاری مثبت در آلودگی هوا و ایجاد چشم انداز مناسب ذکر کرد. 

معاون شهردار منطقه 3 ادامه داد: گل در فرهنگ ایرانی همواره نماد عشق و محبت و یکی از زیباترین خلقت های آفریدگار بوده است و هم اکنون جلوه ای کوچک از هنرمندی آفریدگار را می توان در بوستان ها و معابر شهری مشاهده کرد که همراه با عطر دل انگیز خود شهروندان را به سوی خود جذب می کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: