جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 مهر 1394     
دوقلوهای معروف دنیای فوتبال رابشناسید

خبرآنلاین: شاید با شنیدن نام میلاد و مهرداد محمدی، برادرانی که اهل محله فلاح تهران هستند، خیلی سریع تصویر برادران تاچیوانای کارتون فوتبالیست‌ها به ذهنتان برسد. اما در دنیای فوتبال کم نبودند دو قلوهایی که خیلی هم موفق ظاهر شدند.

درخشش این دوقلوها در تیم راه‌آهن، موجب شد تا نگاهی کوتاه به سایر دوقلوهای معروف دنیای فوتبال بیاندازیم.

معروف‌ترین دوقلوهای دنیای فوتبال، فرانک و رونالد دی‌بوئر هستند. هر دوی آن‌ها به سطح اول فوتبال جهان رسیدند و برای تیم‌هایی همچون آژاکس، رنجرز و بارسلونا بازی کردند. هرچند رونالد 10 دقیقه‌ای از فرانک بزرگ‌تر بود، اما فرانک همیشه سطح بالاتری از فوتبال را ارائه داد. این دو سرجمع 179 بازی برای تیم ملی هلند داشتند که 112 تای آن‌ها متعلق به فرانک بود. در دوران بعد از فوتبال هم فرانک موفق‌تر بود و به سرمربی‌گری تیم آژاکس هم رسید.

یکی از بازیکنانی که با ورودش به بایرن مونیخ درهای خروج از این تیم را به روی علی کریمی باز کرد، حمیت آلتینتاپ ترک‌تبار بود؛ بازیکنی که برنده جایزه پوشکاش (برترین گل سال) 2010 هم شد. حمیت و حلیل آلتینتاپ هم از دوقلوهای معروف دنیای فوتبال هستند. هرچند حمیت به تیم‌های بزرگ‌تری رسید و بازی در رئال مادرید را هم تجربه کرد، اما حلیل هم موفق شد در تیم‌هایی همچون آگزبورگ و شالکه به میدان برود. این دو برادر سال‌ها برای تیم ملی ترکیه درخشیدند.

در فوتبال آلمان هم دوقلوهایی حضور دارند که دو سه سال بزرگتر از برادران محمدی هستند و روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارند. اسون و لارس بندر، از ستاره‌های سال‌های اخیر فوتبال آلمان هستند. هرچند لارس درخشش بیشتری داشته است. اسون در دورتموند توپ می‌زند و لارس در بایرلورکوزن از ستاره‌های اصلی تیمش است.

در جریان مصاحبه برادران محمدی با برنامه نود، اولین مربی‌ آن‌ها خاطره‌ای تعریف کرد که در آن می‌گفت هر کدام آن‌ها با یک کارت بازی در یک نیمه بازی می‌کرد. سر الکس فرگوسن یک‌بار به شوخی گفته بود که داسیلوا مدتی می‌خواست در بازی مقابل بیرمنگام به جای برادرش فابیو به میدان برود. رافائل و فابیو داسیلوا هم از آن دوقلوهای خیلی شبیه به هم دنیای فوتبال هستند. البته در مورد این دو برادر باید بگوییم، بودند! با وجود سن پایین، آن‌ها خیلی زود از سطح اول کنار رفتند و نتوانستند در منچستریونایتد سرالکس فرگوسن خودشان را نشان بدهند. با وجود این که هر دو مدتی چپ و راست تیم ملی برزیل را قبضه کرده بودند، اما نتواستند خود را در اوج حفظ کنند.

برادران دوقلوی دیگری هم هستند. واسیلی و آلکسی برژوتسکی، گیلرمو و گوستاو باروش شلوتو، آدام و جیمز چمبرز، کریستین و دامیانو زنونی، خورخه و خولیو دلی‌والدز، مارسین و مایکل زولاکوف، یوریون و هنریکو دراست، میگوئل و خاویر فلانو، سانا و ساینی نیاسی، آندرس و توماس راولی، هیساتو و یوتو ساتو، فیلیپ و دیوید دگن، دنیس و جرارد دی‌نویر و تعداد خیلی زیاد دیگر که می‌توان آن‌ها را نام برد. برادرانی که در کنار هم درخشیدند و در سطح اول فوتبال جهان معروف شدند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: