جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 مهر 1394     
ساخت المان‌های حرم رضوی

مهر: بهمن نامورمطلق یکی از طرح‌های معاونت صنایع دستی را بحث سوغات خاطره‌ای دانست و افزود: همان گونه که مالزی از نشان برج‌های دوقلوی خود در بسیاری از صنایع دستی کشورش بهره می‌برد ما هم می‌توانیم از بناهای تاریخی زیبایی که در شهرهای ما هست به عنوان سوغات خاطره‌ای استفاده کنیم. به همین خاطر قرار است برای شهرهای توریستی چون اصفهان و شیراز، المان‌هایی در نظر گرفته شود اما فاز اولیه این طرح با ساخت نشانه‌هایی از حرم رضوی آغاز می‌شود.

معاون صنایع دستی کشور، سوغات هر شهر را به دو بخش تقسیم کرد و افزود: تعدادی از مسافران و زائران، دلشان می‌خواهد برای دوست و فامیل و آشنا سوغات بخرند برخی هم دوست دارند مهم‌ترین بنا یا المان آن شهر را به عنوان هدیه خریداری کنند یا به عنوان یادگار سفر با خود به همراه ببرند تا با نگاه کردن به آن، خاطرات سفر در ذهنشان تداعی شود. ما می‌خواهیم سلیقه و خواسته دسته دوم را هم پوشش دهیم.

بهمن نامور مطلق، توجه به سوغات خاطره‌ای را بخشی از سوغات زیارتی دانست و افزود: هر سال تعداد زیادی زائر به زیارت امام هشتم می‌روند و مبالغ قابل توجهی را به خرید زرشک و زعفران و کالاهای غیرایرانی اختصاص می‌دهند چه اشکالی دارد ما با یک برنامه‌ریزی درست و هدفمند، بازار را کنترل و به نفع صنایع دستی رفتار کنیم.

معاون صنایع دستی، بزرگترین مشکل صنایع دستی را ساختار آن دانست و گفت: اگر می‌خواهیم معاونت صنایع دستی پاسخگوی نیاز هنرمندان باشد باید ساختار آن را تغییر دهیم. این معاونت کوچکترین معاونت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است و با مشکلاتی که دولت در شرایط فعلی با آن دست به گریبان است بعید به نظر می رسد دست به ساختار این معاونت و بزرگتر کردن آن بزند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: