جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 مهر 1394     
کمبود ۶ هزار اتوبوس در پایتخت

ضرورت نوسازی اتوبوس ها

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، شهر تهران به عنوان یکی از پرتردد ترین شهرهای کشور به ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که در حال حاضر این رقم ۶ هزار اتوبوس است.

تهران به عنوان پرترددترین شهر کشور به‌ ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس فعال نیاز دارد اما در حال حاضر این رقم ۶ هزار دستگاه اتوبوس‌ است که از این میان، ۲ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده و دارای شرایط نامطلوب هستند.

در واقع این شرایط موجب می شود که این اتوبوس ها همیشه در حال تعمیر باشند به همین دلیل ۴ هزار دستگاه اتوبوس در شهر فعالیت دارند که البته این تعداد اتوبوس جوابگوی نیاز مسافران نیست.

براساس این گزارش، در دهه ۸۰ قرار بود رقمی از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت مطابق با تبصره ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت، بابت نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای و شهری اختصاص یابد که این مصوبه اجرایی نشد.

اما دوباره در دولت یازدهم موضوع بند «ق» تبصره بودجه مطرح شد که از محل کاهش مصرف سوخت بابت استفاده از ناوگان عمومی، رقمی به توسعه این ناوگان اختصاص یابد که البته این موضوع هم هنوز به جایی نرسیده است.

بنابراین اغلب کلانشهرها به خصوص شهر تهران با کمبود ناوگان عمومی اتوبوسرانی مواجه هستند که همین امر یکی از معضلات شهر تهران و ایجاد آلودگی به شمار می رود چرا که اغلب ترجیح می دهند با خودروهای شخصی تردد کنند تا اینکه در اتوبوس های شلوغ جابجا شوند.

این در حالی است که شهرداری می تواند با حمایت از تولید داخل و استفاده از اتوبوس های داخلی هم زمینه  رونق حمل و نقل عمومی را فراهم کند و هم اینکه از تولید داخلی حمایت شود.

براین اساس، با توجه به برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران مبنی بردستیابی به ۹ هزار دستگاه اتوبوس در پایان برنامه یعنی سال ۱۳۹۷، شهرداری باید ۷ هزار دستگاه اتوبس جدید را وارد اتوبوسرانی کند که این موضوع می تواند سرآغازی برای رونق تولید داخلی باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: