جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مهر 1394     
تحسین کردن فرزندان را فراموش نکنیم

باشگاه خبرنگاران: مهدی خدابخش روان‌شناس اظهار کرد: والدین لازم است در زمینه‌هایی که فرزندانشان علاقه نشان می‌دهند، وقت صرف کنند. یعنی به‌ آن‌ها سر زده و در کارهای خوبشان کودک و نوجوان خود را تشویق کنند.

وی گفت: به عنوان مثال گاهی فرزندان ساعت‌ها وقت گذاشته و با الگوها و مدل‌هایشان یک قصر یا یک هواپیما می‌سازند، اما برخی از والدین حاضر نیستند که از روی کاناپه بلند شده و نگاهی به آثار هنری وی بیندازند که این کار نوعی بی‌توجهی به‌ آنان محسوب می‌شود.

خدابخش خاطرنشان کرد در واقع والدین با بی‌توجهی به کارهای خلاقانه و یا کارهای خوب فرزندشان سبب می‌شوند که وقتی کودک به سن نوجوانی رسید، برای آنکه از طردشدن یا انتقادهای والدینش در امان باشد ارتباط خودرا با آن‌ها قطع کرده و از آن‌ها دور شود چرا که فکر می‌کند خیلی بی‌ارزش است.

این روان‌شناس به والدین تأکید کرد: تحسین کردن فرزندان را در زمینه‌های مناسب فراموش نکنند تا احساس بی‌ارزشی به آن‌ها دست ندهد.

وی افزود: والدین از موقعیت‌هایی که فرزندتان در زمینه‌های خاص کسب می‌کند نام برده و فقط به تخصص‌هایی که مطابق معیار‌های آن‌ها هستند فکر نکنند.

خدابخش تأکید کرد: زمانی که والدین می‌خواهند اشتباهات فرزندانشان را به وی گوش‌زد کنند، به گونه‌ای سازنده آن‌ها را راهنمایی کرده تا به روش درست عمل کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: