جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مهر 1394     
مهم‌ترین عامل بیماری‌های قلبی

ایسنا: یک فوق‌ تخصص قلب و عروق گفت: سبک زندگی نادرست و فاصله گرفتن از شیوه زندگی سنتی، مهم‌ترین عامل بیماری‌های قلبی و عروقی است و این شیوه زندگی باید اصلاح شود.

حسن آهنگر با اشاره به وضعیت شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در دنیا، اظهار کرد: شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در دنیا سیر صعودی دارد که کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست؛ به طوری که در حال حاضر شایع‌ترین علت مرگ و میر نارسایی‌های قلبی است و این روند افزایشی ادامه دارد. همچنین عوامل مختلفی در بروز بیماری‌های قلبی - عروقی دخیل هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به دلایل بروز این بیماری، افزود: یکی از دلایل اصلی در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی سبک زندگی نادرست شهری است؛ زیرا در این شیوه ما از سبک زندگی سنتی و به نحوی روستایی فاصله گرفته‌ایم که این تغییر و تحولات سبب شده سن بیماری‌های قلبی از جمله سکته کاهش محسوسی داشته باشد و این روند اصلا خوشایند نیست.

آهنگر تصریح کرد: علاوه بر آن کم‌تحرکی و بی‌تحرکی، افزایش وزن و چاقی و استرس‌ها موجب شده روز به روز آمار بیماران قلبی - عروقی افزایش پیدا کند. لذا لازم است برخی رفتارهای غیربهداشتی را که در سبک زندگی امروز از خود نشان می‌دهیم، تغییر دهیم تا بتوانیم این روند افزایشی را تا حدودی کنترل کنیم. از این رو باید از مصرف دخانیات پرهیز کرده و همچنین غذاهای فست‌فودی را از سبد‌ غذایی خانواده حذف کنیم؛ زیرا امروز بسیاری از کودکان و جوانان تمایل بیشتری نسبت به مصرف این قبیل غذاها دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: