جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مهر 1394     
بهبود سلامتی با یادداشت کردن خاطرات

ایسنا: دانشمندان ثابت کردند یادداشت کردن روزانه خاطرات نه تنها می‌تواند کار مغز را بهبود بخشد، بلکه بر سلامت انسان به طور کلی، تاخیر مثبت می‌گذارد.

به گزارش خبر گزاری روسی Svopi، روانشناسان آمریکایی از دانشگاه تگزاس در آستین پس از انجام تحقیقات،‌به این نتیجه رسیدند که یادداشت کردن خاطرات شخصی تاثیر مثبت بر سلامت می‌گذارد.
همچنین این کار به رشد تصور و تفکر منطقی کمک می‌کند. 
 
آزمایشات با حضور داوطلبانی که گروه کارکنان علمی بر آنها نظارت کردند، انجام شد، سپس وضع عاطفی و فیزیکی این افراد تحت آزمایش بررسی شد.
 
معلوم شد افرادی که هر روز در دفتر یادداشت خاطرات یادداشتهای شخصی می‌کنند، احساس سرزندگی و سبک‌بالی بیشتری را دارند، علت آن این است که فرد اجازه می‌دهد احساسات منفی که در طی روز در او انباشته شده به راحتی بر روی کاغذ بریزد و در نتیجه حال او بهتر می‌شود، چرا که خشم یا خستگی، دیگر آنچنان عمیق در درون او نمی‌نشیند. اما برای اینکه این روش در ظرفیت کامل کار کند باید از دفترچه یادداشت و قلم؛ نه از دستگاه الکترونیکی؛ استفاده کرد. 
 
 یادداشت کردن خاطرات نه تنها به بهبود حال روحی، بلکه در سطح فیزیکی نیز کمک می‌کند. 
 
همچنین این کار یک تمرین خوب برای مغز است. به گفته دانشمندان، در زمان نوشتن متن در انسان تفکر خلاق شروع به رشد می‌کند، که این تفکر در هر کاری مفید است . 
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: