جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 مهر 1394     
انجام نظارت صحیح بر مراکز معاینه فنی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت صحیحی باید بر مراکز معاینه فنی انجام شود تا این مراکز به صدور مجوزهای غیرقانونی روی نیاورند.

عباس قائیدرحمت عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ؛ اظهار کرد: در گذشته طرح های مختلفی از جمله طرح ترافیک را تجربه کرده‌ایم طرحی که به موجب آن از یک محدوده‌ای اجازه ورود خودرو نباشد و یا خودروهایی که مجوز ندارند ،نمی توانند وارد این محدوده شوند.

وی در ادامه افزود: مجوز ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک در سال هایی با خرید و فروش صادر می‌شد که این کار مناسب نبوده است.

قائید رحمت تصریح کرد: اضافه کردن محدوده زوج و فرد بعد از مدتی به محدوده طرح ترافیک بود که یک دایره بزرگتری از کلان‌شهر تهران را به محدوده زوج و فرد اختصاص داد و این طرح کمک کرد ولی خیلی چاره‌ساز نبود.

وی افزود: یک زمانی تردد خودروهای دارای مجوز را اعلام کردند که دیگر طرح زوج و فرد معنایی نداشت. در نهایت این طرح‌ها تجربه‌هایی بود که صورت گرفت اما آلودگی هوا کماکان به همین شکل ادامه دارد.

قائیدرحمت بیان کرد: ازجمله اقدامات دیگر در رفع آلودگی هوا سرعت بخشیدن به اقدامات عمرانی مانند پله‌ها، تقاطع‌ها، تقاطع‌های غیرهمسطح و دوربرگردان ها بود اما  متأسفانه این اقدامات به دلیل اینکه غیر اصولی انجام شد ، مؤثر نبود و تصادفات را نیز افزایش می‌داد .

وی ادامه داد: در دولت یازدهم اقدامات به طرف پل ها ، تونل ها و اقدامات عمرانی دیگر سوق یافت که تا حدودی کمک‌کننده بود اما به همان نسبتی که زیرساخت ها فراهم شد به همان نسبت میزان تراکم خودرو نیز اضافه شد.

قائیدرحمت بیان کرد: ما باید تلاش کنیم تا خودروهای ناسالم در محدوده طرح ترافیک تردد نکنند و به جمع‌آوری و تعویض خودروهایی که عمرشان طولانی شده اقدام می‌کردیم و اجازه ی تردد بسیاری از موتورسیکلت هایی که رقم بالایی از میزان آلودگی را به خود اختصاص می‌دادند را نباید صادر می کردیم.

وی گفت: پلیس می‌تواند انرژی‌اش را روی بی‌نظمی‌های اجتماعی ، موتورسیکلت ها و رانندگان مختلف متمرکز کند و اجازه تردد به خودروهای بدون مجوز را صادر نکند.

قائیدرحمت ادامه داد: طرح LEZ یک طرحی است که در دستور کار دستگاه‌های ذیربط و خصوصاً راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی قرار دارد و به نحوی دستگاه‌های ذیربط با مطالعه و کارشناسی این طرح را دنبال می‌کنند.

وی گفت: تاکسی ها، خودروهای عمومی و موتورسیکلت ها را باید طبق برنامه دولت تعدیل کنیم و باید سیستم های معاینه طرح ترافیک ارزان‌قیمت را در کشور و تهران ایجاد کنیم تا در مدت زمان 3ماهه خودروها معاینه فنی بگیرند و نظارت صحیحی بر مراکز معاینه فنی خودرو صورت گیرد و ما باید سوخت سالم و مناسب با استانداردهای بین‌المللی را در اختیار خودروهایمان قرار دهیم که بتوانیم در جهت کاهش آلایندگی ها حرکت کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: