جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 مهر 1394     
ابهامات پلیس در خصوص طرح LEZ رفع شود

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون شهردار تهران در جلسه مدیران حمل و نقل و ترافیک، که گزارشی از مهمترین عوامل ایجاد ترافیک در مهرماه 94 ارائه و تاکید شد که بیشترین ترافیک با ۲۹ درصد مربوط به نقص فنی خودروها است، طرح کاهش آلودگی (LEZ) را علمی و کارشناسی دانست و افزود: اگر سازمانی در خصوص این طرح نیاز به اطلاعات گسترده تری داشته باشد، وظیفه ما اطلاع رسانی است و ما باید ابهامات پلیس را نیز رفع کنیم.

سیدجعفر تشکری هاشمی عصر روز گذشته در نشستی پیرامون طرح کاهش با حضور مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان اینکه ما نباید نسبت به آلودگی هوا و آلایندگی ها بی تفاوت باشیم، اظهار کرد: تا قبل از ایجاد آلودگی هوا باید به سمت و سوی کارهای اصولی و علمی همچون LEZ برویم. چنانچه سازمان های مربوطه پیشنهادات سازنده ای در اختیار دارند، ارایه کنند.

وی طرح کاهش را جایگزین زوج و فرد خودروها جهت کاهش آلودگی هوا دانست و تصریح کرد: ما برای اجرای طرح کاهش نیاز به موافقت پلیس داریم که این ارگان ابهاماتی نسبت به این طرح جهت جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده دارد و مادر رفع این ابهامات تلاش می کنیم.

تولید آلودگی هوا با طرح زوج و فرد ۳ تا ۴ درصد است

بنابراین گزارش، وحیدحسینی مدیرعامل شرکت کنترل و کیفیت هوای شهرتهران نیز LEZ را طرح مطالعه شده دانست و گفت: آلودگی هوا با طرح زوج و فرد ۳ تا ۴ درصد است که این طرح نتیجه بخش نبود و شکسته شد.

وی با بیان اینکه هدف کلان ما در حمل و نقل و ترافیک در ناوگان شهری با ابزارهای سیاستگذاری است، تصریح کرد: خودروهایی که آلودگی افزونتری به دنبال دارند، باید از شهر خارج شوند.

مدیرعامل شرکت کنترل و کیفیت هوای شهرتهران به تعداد خودروهای کاربراتوری که تولید این خودروها به قبل از سال ۸۲ برمی گردد، اشاره و خاطرنشان کرد: براساس شماره گذاری پلیس راهور، حدود ۳۰۰ هزار خودروی کاربراتوری در شهرتهران وجود دارد که ۱۰ درصد ناوگان را این خودروها تشکیل می دهند و این ۱۰ درصد محصول ۴۵درصد آلودگی هوا است.

حسینی از طرح کاهش به عنوان کلاس زرد یاد کرد و افزود: این طرح حساب شده و زیرساخت های آن از جهت الزامات و قوانین انجام شده و آماده اجرا است.

وی به ضمانت اجرایی طرح کاهش(LEZ) اشاره و خاطرنشان کرد: برای این طرح نیاز به همکاری پلیس دارد که ما در حال رایزنی های لازم با این ارگان هستیم.

تردد تاکسی ها ی شهر به شرط دریافت کارنامه هوشمند

همچنین در ادامه میثم مظفر مدیرعامل نظارت و مدیریت بر سازمان تاکسیرانی به تردد تاکسی های شهر به شرط در اختیارداشتن کارنامه هوشمند اشاره و اظهار کرد: طبق آیین نامه هیات وزیران، تمامی تاکسی های شهری موظف به دریافت پروانه معتبر و کارنامه هوشمند هستند و درغیر اینصورت حق تردد در شهر را ندارند.

وی ادامه داد: سازمان تاکسیرانی طی ۳سال گذشته اعلام کرد که کارنامه های قدیمی و سنتی فاقد اعتبار است و رانندگان نسبت به صدور کارنامه هوشمند اقدام کنند. ولی هنوز تعدادی از تاکسیرانان اقدام به دریافت این کارنامه نکرده اند.

مدیرعامل نظارت و مدیریت بر سازمان تاکسیرانی از عدم تردد تاکسی های بدون کارنامه هوشمند در شهرتردد می کنند، از طریق پلیس راهور و دوربین های سطح شهر جریمه و توقیف می شوند.

لازم به ذکر است، در ادامه جلسه مدیران حمل و نقل و ترافیک شهری، گزارشی در خصوص ترافیک مهرماه ۹۴ توسط کارشناسان ارایه شد که براساس این گزارش، بیشترین ترافیک با ۲۹ درصد مربوط به نقص فنی خودروها در سطح شهر، عملیات حفاری و تصادفات و کمترین آن مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی با ۲۳ درصد و امداد و نجات با ۱ درصد بوده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: