جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 23 خرداد 1393     
بازدید قالیباف از خانه کودک مهر

 

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران عصر روز گذشته در آستانه میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) ضمن حضور در خانه کودک مهر واقع در محله هرندی منطقه 12 تهران، با تعدادی از کودکان و دانش آموزان حاضر در این مرکز اجتماعی دیدار و گفت و گو کرد.

 در جریان این بازدید محمدباقر قالیباف از امکانات و خدمات این مرکز برای آموزش و تحصیل کودکان کار و اقشار خاص بازدید کرد و با حضور در کلاس های درس دانش آموزان، با آن ها به گفت و گو پرداخت. 

 شهردار پایتخت همچنین در حاشیه این بازدید با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای توجه به مناطق جنوبی پایتخت، گفت: یکی از برنامه های شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی، توجه به موضوعات فرهنگی، آموزشی و تربیتی است که طبیعتا این امر با اولویت مناطق محروم و مناطقی که توجه بیشتری به موضوعات فرهنگی و اجتماعی دارند، صورت خواهد گرفت. 

 وی تاکید کرد: در منطقه 12 مخصوصا در همین محله، نیازمند این هستیم که توجه بیشتری به سرانه های آموزشی و خدماتی داشته باشیم. در این مرکز نیز یکی از موضوعات جدی بحث مربوط به کودکان کار است که بچه ها با توجه به شرایط خانوادگی کمتر فرصت پیدا می کنند که به موضوع تربیت و آموزش برسند. البته سازمان های مردم نهادی از جمله همین مجموعه و مدرسه این زحمت را می کشند و ما هم به عنوان شهرداری خودمان را مکلف می دانیم که از آن ها حمایت کرده و زیر ساخت های لازم را برای آن ها فراهم کنیم. 

 قالیباف ادامه داد: همچنین شهرداری تهران معلمانی که خودشان به صورت صلواتی و خیریه در این مرکز حضور پیدا می کنند را یک فرصت می داند که باید آن ها را تقویت کند چرا که آن ها به این عزیزانی که مستضعف هستند، خدمت رسانی می کنند. البته این بدان معنی نیست که این عزیزان ذاتا مستضعف هستند بلکه آن ها به جهت فکری و آموزشی و همچنین به جهت مالی استضعاف کشیده شدند. از این رو حتما ما مدیران، مسئولان و البته آحاد جامعه نسبت به این موضوع وظیفه داریم که باید انجام وظیفه کنیم. 

 وی در پایان با اشاره به تصمیمات اتحاذ شده به منظور ایجاد فضای مناسب آموزشی برای این مرکز، گفت: با برنامه ای که در منطقه 12 و مخصوصا محله هرندی داریم، امیدوارم این بچه ها سال آینده درس خود را در جایی شروع کنند که یک محیط مدرسه استاندارد از همه ابعاد برای آن ها فراهم شده باشد. طبیعتا این فضا گسترش پیدا می کند و فضا جدیدی با امکانات رفاهی، ورزشی و امکاناتی که خانواده ها بتوانند از آن استفاده کنند، ایجاد می شود. همین قدر که این کودکان خوشحال هستند ، من هم خوشحال هستم که بتوانیم این کار را برای آن ها انجام دهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: