جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 مهر 1394     
«مسكن مهر» بزرگ ترين بي مهري به مردم بود

گسترش شهرك هاي اقماري يكي از چالش هاي جدي تهران است

به گزارش اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز،عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين كه كلان شهر تهران با نارسايي هاي گوناگوني در حوزه شهري رو به روست، گفت: از جمله اين نارسايي ها، مي توان به ترافيك، آلودگي هوا و كمبود پاركينگ اشاره كرد.

دكتر غلامرضا انصاري افزود: از ديگر چالش هاي موجود در تهران، مي توان به عدم فرهنگ سازي و آموزش هاي انتزاعي ناكافي و غير كارشناسي از سوي دستگاه هاي متولي اشاره كرد.

وي با اعلام اين كه امروز، گسترش شهرك هاي اقماري به عنوان يكي از چالش هاي جدي تهران محسوب مي شود که در آينده، می تواند به منبعی براي بحران هاي اجتماعي تبدیل شود، تأكيد كرد: مشكلات اقتصادي و معيشتي، يكي از نا به ساماني هايي است كه جامعه را دچار چالش كرده است.

لزوم توجه بيشتر به نيازهاي سالمندان و اقشار آسيب پذير

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه بايد از اقدامات آموزشي و پرورشي در قالب مؤلفه هاي فرهنگي براي جبران اين نارسايي ها استفاده نمود، اظهار كرد: بايد به طور بایسته و شايسته به نيازهاي اجتماعي و فرهنگي اهميت داده شود.

انصاري با بيان اين كه بايد زمينه بروز خلاقيت هاي فردي از طريق آموزش هاي زيست محيطي، اجتماعي، فرهنگی و ترافيكي مهيا شود، تصريح كرد: بايد در شهر به نيازهاي سالمندان‌، اقشار آسيب ديده، معلولان و جانبازان، بيشتر توجه شود و از ظرفيت و توانمندی اين اقشار به عنوان سرمايه هاي اجتماعي، بیشتر استفاده شود.

وي با تاكيد بر اين كه براي احياي شهر و زیرساخت هاي اجتماعي و فرهنگي شهر، مي توان از ظرفيت كودكان، نوجوانان و جوانان استفاده نمود، اضافه كرد: به اين ترتيب، مي توان علاقه و وابستگي به كارهاي جمعي را در بين نسل امروز به شكل مستقيم تبلیغ و ترويج كرد.

فضاي فرهنگي مان بايد بازتعريف شود

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه با تبديل پارك ها و مدارس تهران به بوستان ها و مدرسه هاي زيست محيطي، مي توانیم كودكان و نوجوانان را از نزدیک با طبيعت آشنا كنيم، اظهار كرد: چنين اقداماتي، گسترش همدلی و همگرايي را در جامعه به دنبال دارد.

انصاري با بيان اين كه امروز در نظام آموزشي كشورهاي پيشرفته در مقطع ابتدايي، آموزش انتزاعی جاي خود را به آموزش غیر مستقیم در قالب اقدامات جمعي داده، تصريح كرد: در كشور ما نيز بايد در نگرش مديران شهري، متوليان فرهنگي و مسئولان اجتماعي، تغییر به وجود آورد تا با استفاده از تكنولوژي هاي جديد، شاهد اقدامات اساسي در حوزه هاي شهري باشیم.

وي با تأكيد بر اين كه فضاي فرهنگي مان در جهت تشكيل جامعه اي پويا و سرزنده بايد بازتعريف شود، اضافه كرد: در جامعه امروز، محله محوري فراموش شده و به جای آن، زندگي ماشيني بدون آموزش هاي فرهنگي و برنامه ريزي هاي اجتماعي، شكل گرفته است.

كمبود فضاي پارك خودرو از نارسايي هاي تهران است

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه هر چه زودتر بايد نسبت به ساماندهي فضاي فرهنگي جامعه پرداخته شده و تا جاي ممكن، جلوي كاستي ها و آسيب ها گرفته شود، اظهار كرد: براي مثال، «مسكن مهر» بزرگ ترين بي مهري به مردم بود و آثار و تبعات گوناگوني از جمله افزايش آلودگي هوا و بروز تعارضات فرهنگي و اجتماعي را به همراه داشته است.

انصاري با بيان اين كه آسيب ها و نارسايي هاي «مسكن مهر» در درازمدت بروز و ظهور مي كند،‌ تصريح كرد: در فرآيند شهرسازي در كلان شهر تهران، عدم پيش بيني فضاي پارك خودرو و پاركينگ در محلات مختلف به ويژه در محدوده مركزي شهر، موجي از نارسايي ها را در حوزه شهري به همراه داشته است.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه بايد تدابير و تمهيدات، به گونه اي پيش بيني و اجرا شوند تا خسارت ها به حداقل و دسترسي به امكانات و تجهيزات شهري به حداكثر برسند، خاطرنشان كرد: به منظور نيل به راهكارهاي فرار از بحران هاي شهري، بايد با آينده نگري، برنامه ريزي كرده و به تدريج مسائل و مشكلات را برطرف كنيم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: