جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 مهر 1394     
رونمایی از 2 دستگاه اتوبوس ویژه سرویس‌مدارس در مشهد

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز،طی مراسمی با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد،مدیرکل آموزش و پرورش استان، رییس پلیس راهور استان ، وسایر مدیران و مسئولان استان و کشور از دو دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده برای سرویس مدارس دانش‌آموزان در آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان  رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور معاون وزیر و رییس انجمن اولیا و مربیان کشور در فرهنگسرا و دبیرستان مصلی‌نژاد مشهد برگزار گردید، دو دستگاه اتوبوس ویژه حمل و نقل دانش‌آموزان به صورت آزمایشی وارد ناوگان سرویس مدارس گردید .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: استانداردی تحت عنوان «سرویس مدرسه» در کشور ما وجود ندارد به همین دلیل سعی شده الگویی در تجهیز اتوبوس‌های ویژه مدارس از مشهد ارائه شود که اگر قرار باشد در آینده هدف‌گذاری در کشور صورت گیرد، طرحی برای این منظور وجود داشته باشد.

هوشنگ غلام‌زاده با تاکید بر الگوسازی در گام نخست، گفت: تلاش می‌شود در گام بعد از این اتوبوس برای حمل و نقل اردوهای دانش‌آموزی و سرویس مدارس استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه سرویس مدرسه در تمام دنیا با استفاده از سیستم حمل و نقل جمعی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهای سواری عرضه می‌شود، بیان کرد: با این حال در کشور ما شیوه ارائه سرویس مدرسه با دیگر کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته متفاوت است و از خودروهای سواری برای جابه‌جایی دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: اینگونه حمل و نقل مشکلات خاص خود را از جمله ایمنی کم، استفاده از رانندگان غیرحرفه‌ای، ایجاد ترافیک و ازدحام در ساعات پیک، آلودگی هوا، مسایل فرهنگی و ... نیز به همراه دارد.

غلام‌زاده ادامه داد: طراحی و ساخت اولین اتوبوس مدرسه  با بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها در ارائه سرویس مدرسه صورت گرفت که شامل رنگ متمایز، خدمات خاص داخل اتوبوس، آرم ویژه، علائم، امکانات جانبی و ... است تا دیگر خودروها متوجه شوند این خودرو ویژه حمل و نقل دانش‌آموزان است.

وی در خصوص دیگر امکانات این نوع اتوبوس توضیح داد: درج عبارات «اتوبوس مدرسه» و « سرویس دانش آموزی» بر روی بدنه اتوبوس و تابلوی راهنما در قسمت جلو و عقب، ال.سی.دی برای استفاده دانش‌آموزان، آبخوری، صندلی‌های راحت و مناسب سازی شده برای دانش آموزان، کمربند ایمنی، رکاب کوتاه ویژه نیز در این اتوبوس تعبیه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین تابلوهای هشداردهنده ایست در سمت چپ اتوبوس نصب شده که با باز شدن در‌های اتوبوس، تابلوها با استفاده از جک‌های الکترونیکی بیرون می‌آیند و راننده‌های پشت سر را مطلع می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه این اتوبوس‌ها با متوسط عمر 10 سال انتخاب شدند، بیان کرد: برای تجهیز هر دستگاه اتوبوس 12 میلیون تومان اعتبار نیاز است و از آنجا که قیمت هر اتوبوس 30 میلیون تومان درنظرگرفته شده، انتظار می‌رود مشارکت و استقبال بخش خصوصی را برای ارائه این سرویس شاهد باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: