جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 مهر 1394     
با روند فعلی نمی توان صنعت خودرو را حفظ کرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت : شورای رقابت بر اساس جایگاه قانونی که دارد در هر کجا که جریان انحصاری حاکم باشد باید ورود پیدا کند.

محمد علی مددی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه به رتبه بندی از بسته حمایتی اخیر دولت مبنی بر انعطاف پذیری قیمت گذاری خودرو  افزود : امروز شورای رقابت  صرفا به دلیل صنعت خودرو نیست که اقدام به تعیین مکانیزم قیمت گذاری خودرو نموده بلکه به جهت انحصاری بودن بازار خودرو است که ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد : در صورتی که بازار خودرو انحصاری نبود قطعا شورای رقابت ورود نمی کرد.

وی گفت : این بند از بسته حمایتی دولت با توجه به شرایطی که بر بازار خودرو حاکم است قابل اجرا نخواهد بود چرا که قانون ، بخشنامه و تبصره نمی پذیرد  از این رو شورای رقابت به دلیل وظیفه ذاتی و قانونی خود به هر حوزه ای که انحصاری است برای رقابتی کردن جریان های انحصاری وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه شورای رقابت قیمت گذاری نیست و صرفا مکانیزم قیمت گذاری را تعیین می نماید ، خاطر نشان کرد : هر چند وزیر صنعت و معدن و خودروسازان در خواست لغو مصوبه انحصاری بودن بازار خودرو را به شورای اقتصاد ارائه نموده است اما قطعا با درخواست و پیشنهاد نمی شود مصوبه قانونی را لغو نمود.

وی همچنین به شاخص های وجود انحصار در بازار اشاره کرد و افزود : در شرایطی که درصد زیادی از سهم بازار خودرو در اختیار یکی از شرکتهای خودروساز است پس بازار فعلی انحصاری است .

این عضو ناظر شورای رقابت تصریح کرد : در هر حال شورای رقابت قانونا موظف است که با ارائه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو ، بازار خودرو را کنترل نماید.

مددی با توجه به ابلاغ حکم سایر اعضای شورای رقابت از سوی رئیس جمهور در خصوص تشکیل جلسه شورای رقابت با ترکیب جدید گفت : اولین جلسه شورای رقابت با ترکیب جدید بعد از تعیلات هفته آتی تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه با توجه به مشکلات اخیر خودروسازان و رکود جدی بازار خودرو گفت : با روند فعلی نمی توان خودروسازان را حفظ کرد بلکه باید دولت حمایت عملی خود را در جهت تامین نقدینگی از خودروسازان داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: