جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 مهر 1394     
طرح آماده سازی اتوبوس مدارس برای مدرسه های مشهد اجرا شد

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل ترافیک اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: دو دستگاه اتوبوس سرویس مدارس با قابلیت های ویژه در مشهد همزمان با هفته پیوند اولیا و مربیان رونمایی می شود.

غلام زاده در گفتگو با خبرنگار شهردرای نیوز با اشاره به اینکه این دو دستگاه اتوبوس ویژه سرویس مدارس و با توان داخلی و مجموعه اتوبوسرانی طراحی شده است گفت : این اتوبوس ها آمد و رفت دانش اموزان را در اردوها و مراسم های خاص تسهیل می کند.

وی اظهار داشت : در این اتوبوس ها همزمان با باز شدن درب اتوبوس پله هایی  به صورت برقی به پله های موجود اضافه می شود که دانش اموزان بتوانند به سهولت وارد اتوبوس شوند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان که درب اتوبوس باز می شود روی بدنه سمت چپ دو عدد تابلو ایست نصب شده است که به صورت دایره وار خارج می شوند که خودروهای در حال عبور متوجه سرویس مدرسه شوند.

وی  با بیان اینکه لوله اگزوز اتوبوس ها در بالای سقف جاسازی شده تا هیچ گونه الاینده با دانش اموز در ارتباط نباشد افزود : در این اتوبوس ها سیستم گرمایشی و سرمایشی تقویت شده است . ضمن اینکه چراغهای احتیاطی در این اتوبوس تهیه شده تا رانندگان را اگاه سازد که اتوبوس مدرسه است و رنگ اتوبوس نسبت به اتوبوس های شهری دیگر خاص تر است ، لازم به ذکر است که جلو و عقب این اتوبوس عنوان اتوبوس مدرسه نوشته شده است.

معاون حمل و نقل ترافیک اتوبوسرانی با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می شود اظهار داشت : که تا به حال در هیچ جای کشور دیده نشده است. و سایر سرویس دهی ها در بخش سرویس مدارس به صورت عادی و روزانه است . ضمن اینکه حدود 68 مدرسه دخترانه ای برای اجرای این طرح شناسایی شدند تا زمان تعطیلی به صورت ویژه و با سهولت و امنیت بیشتری سرویس دهی شوند.

غلام زاده خاطرنشان کرد :  برابر با ماده 18 سرویس مدارس استان خراسان در حال حاضر نظارت بیشتری بر عملکرد و امنیت دانش اموزان صورت می گیرد تا محیط امن فرهنگی برایشان فراهم شود.

وی ادامه داد : در این طرح به عنوان نمونه  2 دستگاه اتوبوس در اختیار اموزش و پرورش قرار داده شده است که ضمن اینکه  امکانات این اتوبوس ها معرفی می شود مشارکتی بین حوزه حمل و نقل و اموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد : هم اکنون 7هزار دستگاه از سرویس های مدارس توسط ناوگان تاکسیرانی خدمات رسانی می شود که البته با گزینش مطلوب افراد و اموزش خاص در این حوزه فعالیت ها صورت می گیرد.

وی تصریح کرد : همچنین دو دوره اموزش، استقبال از مهر و استقبال از بهار با جدیت از طرف معاونت حمل و نقل ترافیک برگزار می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: