جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 مهر 1394     
توسعه خط ۳ مترو در سه جهت

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مجری نیمه شمالی خط ۳ متروی تهران درباره توسعه خط ۳ مترو در سه مسیر توضیح داد.

علیرضا عظیم عراقی، مجری نیمه شمالی خط ۳ متروی تهران با اشاره به روند تکمیل این بخش از مترو در زمانی حدود یک سال و چهار ماه، گفت: استارت اصلی نیمه شمالی خط ۳ مترو از اردیبهشت ماه سال ۹۳ به دستور قالیباف زده شد و ما شهریور سال ۹۴ اقدام به مسافرگیری کردیم.

وی افزود: تکمیل نیمه شمالی خط ۳ در این مدت زمانی، رکود شکنی در سه حوزه حفاری، لاینینگ و اجرای سقف نهایی ایستگاه ها بود.

عظیم عراقی با اشاره به تحریم های ویژه در زمان عملیات اجرایی در این خط گفت: هم زمان با آغاز این پروژه شاهد سخت ترین تحریم ها بودیم، تحریم های ظالمانه ای که مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کرد بویژه در تامین تجهیزاتی مانند واگن، پله برقی و...، اما در نهایت این تحریم ها باعث شد امروز با افتخار اعلام کنیم تمام تجهیزات خط ۳ مترو، حتی پیچ های آن ایرانی است.

مجری نیمه شمالی خط ۳ متروی تهران در ادامه با اشاره به توسعه خط ۳ مترو، در سه مسیر گفت: تقریبا همه خطوط مترو بخش توسعه دارند. خط سه نیز در سه محور شاهد توسعه خواهد بود.

عظیم عراقی ادامه داد: در محور جنوب شاهد توسعه این خط از آزادگان به سمت اسلام شهر خواهیم بود.

وی افزود: در محور شمال این خط به سمت لواسانات ادامه مسیر می دهد و توسعه غربی آن به سمت تجریش خواهد بود.

مجری نیمه شمالی خط ۳ متروی تهران درباره اقدامات صورت گرفته در مورد این سه محور نیز گفت: محور غربی یعنی به سمت تجریش در حال مطالعه است و به زودی آغاز می شود، اما مطالعه توسعه در دو محور دیگر هنوز آغاز نشده است.

عظیم عراقی همچنین درباره امنیت خط ۳ مترو با توجه به سرعت ساخت آن گفت: درست است که ما در این خط شاهد رکورد شکنی در حوزه سرعت بوده ایم، اما حاصل کار کیفیت مطلوب و استانداردهای لازم را دارد.

وی توضیح داد: عوامل نظارتی پروژه تایید کننده مسئولیت ها در حوزه های مختلف بوده اند. ضمن اینکه مسئولیت کنترل کیفیت و نظارت کیفی به هیچ عنوان نادیده گرفته نشده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: