جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 مهر 1394     
حذف تردد خودروهای سنگین از معابر منطقه 18

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،اتصال دسترسی بازار آهن به بزرگراه آزادگان و ازاد راه تهران- ساوه با احداث بزرگراه شهید بروجردی تحقق می‌یابد.

بزرگراه شهید بروجردی در امتداد آزاده راه تهران- ساوه و در بخش حد فاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار 45 متری بهار واقع شده است.

از نتایج بهره برداری از این بزرگراه، اتصال دسترسی بازار آهن به بزرگراه آزادگان و آزاد راه تهران- ساوه است که در نهایت حذف تردد خودروهای سنگین از معابر حمل و نقلی منطقه 18 و افزایش سطح امنیت ساکنان این منطقه را در بر خواهد داشت.

مسیر 5120 متری بزرگراه شهید بروجردی از چند تقاطع غیر همسطح در محل تلاقی با محورهای بزرگراه آزادگان، بزرگراه شهید مهتدی، 45 متری کن، خیابان میرزایی، خیابان اصغری، بلوار الغدیر، 45 متری بهار و رودخانه کن برخوردار خواهد بود.

بزرگراه شهید بروجردی علاوه بر رعایت ضوابط فنی، موارد زیست محیطی از جمله آلودگی هوا، آلودگی صوتی و آب و خاک و ایمنی تردد در طراحی آن لحاظ شده است این پروژه با دو عملکرد منطقه‌یی و فرا منطقه‌یی، اتصال ترافیکی برون شهری از جنوب به شمال ، غرب و مرکز شهر و در نتیجه کاهش زمان سفر و زمان تلف شده، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تامین دسترسی به فرودگاه امام خمینی(ره) از کوهتاهترین مسیر از جمله عملکردهای فرا منطقه‌ای این پروژه است.

 مشکلات پیش رو این پروژه

 بزرگراه شهید بروجردی از شاخص‌ترین پروژه‌ در تحقق کاهش فاصله شمال و جنوب در سال 93 بود و حدود ده سال  است که این پروژه جزو پروژه‌های اولویت دار به شمار نمی‌امد و بلاتکلیف مانده است با وجود 145 معارض که یک مورد باغی با 200 اصله درخت در مسیر بزرگراه قرار داشت که همه درختان جا به جا شدند و تمامی درختان آن شناسنامه دار شدند.

 پروژه شاخص جنوب شهر

بزرگراه شهید بروجردی با هدف کاهش فاصله جنوب به شمال شهر آغاز شد که در نهایت این پروژه 76 متری بتواند منطقه 18 تهران که در سال‌های گذشته به عنوان منطقه بن بست بوده و هیچ گونه دسترسی به بزرگراه‌ها و مسیرهای کلی شهر را نداشته است را اکنون از بن بست خارج کند.

 همچنین بزرگراه  شهید بروجردی به منظور رفع نیاز شهروندان برای تهیه مایحتاج روزمره بدون مراجعه به مناطق شمال شهر تهران، دسترسی آسان تر به مناطق همجواز و شهرستان‌های اطراف منطقه 18 و کاهش بار ترافیکی در دست اجرا است که تاکنون پیشرفت موثری داشته است علاوه بر این بوستان 23 هکتاری در منطقه 18 می‌تواند از جمله مراکز تفریحی رفاهی برای ساکنان این منطقه شود که با پیشرفتی 100 درصدی برخوردار است و همچنین پروژه 45 متری بهار نیز در یک ماه آینده آغاز و طی یکسال اینده به شهروندان تحویل داده خواهد شد امید است پروژه شهید بروجردی در سال 94 به اتمام برسد و به ساکنان منطقه 18 تحویل  شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: