جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 مهر 1394     
14000میلیاردتومان اعتبار برای اتمام خطوط 6و7مترو

تشریفات اداری فاینانس ها از سوی شهرداری انجام شده منتظر اقدام دولت هستم

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت مترو تهران با تاکید بر اینکه با حل مشکل بازگشایی فاینانس‌های مترو پرونده خطوط اصلی تهران تا پایان سال95 به طور کامل بسته خواهد شد، گفت: تشریفات اداری فاینانس خطوط3، 6 و 7 مترو از سوی شهرداری انجام شده است و منتظر هستیم تا دولت ال.سی این فاینانس‌ها را بازگشایی کند.

هابیل درویش با بیان مطلب فوق تاکید کرد: اگر بخواهیم درباره فایناس حرف بزنیم، باید بگوییم که تمامی کار بازگشایی فاینانس دست دولت است. البته از تعاملی که اکنون بین دولت و مدیریت شهری ایجاد شده بسیار خوشحالم و امیدوارهستیم که این تعامل بتواند تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اگر دولت اراده کند، فاینانس خطوط مترو جاری خواهد شد، ادامه داد: هزینه کار مترو نیز به گونه‌ای است که اگر امروز دولت و شهرداری به تعهدات مالی خود عمل کنند، باز نیاز به کمک‌های مالی بین‌المللی برای تسریع در ساخت آن است. به عنوان مثال اگر بخواهیم دو خط 6 و 7 مترو را به طور کامل به اتمام برسانیم نیاز به 14000 میلیارد تومان اعتبار مالی است. البته می‌دانیم تامین این هزینه جزو مقدورات دولت و شهرداری تهران نیست. در نتیجه بهترین و راحت‌ترین کار برای توسعه مترو  تامین فاینانس است .

مدیرعامل شرکت مترو تهران یادآور شد: در حال حاضر تشریفات اداری بازگشایی این فاینانس‌ها از سوی شهرداری تهران انجام شده و اکنون در مرحله تخصیص سهمیه ارزی و پذیرفتن عاملیت این فاینانس توسط یکی از بانک‌ها قرار دارد.

هابیل درویش در مورد وضعیت ساخت مترو شهرهای اقماری نیز بیان کرد: در مورد مترو شهرهای اقماری باید به این مساله اشاره کنم که عملیات عمرانی این خطوط نیز در حال انجام است اما تامین اعتبار این خطوط هم کاملا برعهده دولت است.

وی با بیان اینکه امسال دولت اعتبار کمی را برای توسعه و تکمیل مترو شهرهای اقماری اختصاص داده است، یادآور شد: به این نتیجه رسیده‌ایم که برای تامین منابع مالی خط مترو پرند، دولت با بازگشایی فاینانس ویژه این خط می‌تواند به روند تکمیل آن سرعت بیشتری دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: