جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 مهر 1394     
کودکان باید از حق داشتن شهری پویا و محیط زیستی سالم بهره مند شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، نخستین بوستان دوستدار کودک ظهر امروز با حضور جمع کثیری از کودکان جنوب غرب تهران در منطقه 18افتتاح رسمی شد .

وحید نوروزی شهردار منطقه 18 در حاشیه افتتاح نخستین بوستان دوستدار کودک تهران با تاکید بر اینکه طی سال های اخیر در شهرداری تهران به نیازهای كودكان در احداث، تجهيز، ايمن سازي و استانداردسازي زمين هاي بازي و مكان هاي تفريحي در بوستان ها  توجه بسیار شده است گفت :امروز اولین بوستان دوستدار کودک با جدیدترین تجهیزات بازی و استاندارد کودکان به بهره برداری رسیده است .

نوروزی با بیان اینکه این بوستان در قالب سه گروه سنی خردسال ، کودک و نوجوان ساخته شده که در آن فضایی برای هر گروه سنی به صورت مجزا طراحی و احداث شده است تصریح کرد : فضاهایی همچون پیست دوچرخه ، آموزش ترافیک ، آمفی تئاتر روباز با امکان اجرای نمایش های عروسکی و برگزاری جشن های مختلف نظیر جشن تکلیف ، محوطه های مجزا ویژه بازی خردسالان ، کودکان و نوجوانان ، زمین های ورزشی ، تجهیزات بدن سازی و ورزشی کودکان و معلولان، نمازخانه، کتابخانه کودک، سرویس های بهداشتی، پارک آموزش الفبا و فواره های آب بازی کودکان بخشی از امکاناتی هستند که در بوستان دوستدار کودک تعبیه شده است  .

وی ادامه داد: جدیدترین تجهیزات بازی از جمله مجموعه های بازی راپل ، صخره نوردی ، اسکیت ، تاب سبدی ، سازه فضایی ترکیبی ، هرم طنابی ، مجموعه های بازی کشتی دریایی ، بازی های  فنری ، سرسره و الاکلنگ  نیز در بوستان مورد اشاره نصب شده است .

نوروزی با اشاره به اینکه این  بوستان در فضایی به مساحت 4 هکتار احداث شده است تصریح کرد: نیاز کودکان به بازی و سرگرمی به مانند نیاز گل به اب است از اینرو هرچه در شهرها برای کودکان سرمایه گذاری کنیم ثمر بخش تر فعالیت داشته ایم  به عنوان مثال در این بوستان به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی کتابخانه ای با مبلمان و کتاب های ویژه کودکان تعبیه شده که بطور قطع نقش بسیار موثری در ارتقا فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان منطقه جنوب غرب تهران خواهد داشت .

وی با بیان اینکه همه  در برابر کودکان برای ساختن دنیایی بهتر  وظیفه داریم،گفت:فراهم کردن شرایط مناسب زندگی، تغذیه کافی، آموزش، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی، ممنوعیت کار، حق بازی کردن، برخورداری از محیط زیست سالم و هوای پاک داریم بخشی از این وظیفه است. شهرداری تهران در  سال‌های گذشته برنامه‌ها و طرح‌های زیادی برای مهیا کردن شهری پویا و محیط زیست شهری سالم تدوین و اجرا کرده است تا کودکان شهرمان از این حق مسلم خود برخوردار شوند.

نوروزی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی محیط شهری برای کودکان و شهروندان در صدر برنامه‌های شهرداری  منطقه قرار دارد گفت:  توسعه فضای سبز، تجهیر بوستان‌ها به وسایل بازی کودکان، بهبود شبکه حمل و نقل عمومی، مناسب سازی معابر برای عبور و مرور کودکان، تمهیدات ترافیکی در اطراف مدارس و طرح‌های متنوع دیگر نیز تاکنون به منظور رفاه حا ل کودکان منطقه اجرا شده است

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: