جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 مهر 1394     
آموزش فرهنگ ترافیک به ارتقای فرهنگ عمومی می انجامد

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که امروز محیط زیست غنی و متنوع کشورمان با آسیب های گوناگونی در ابعاد مختلف مواجه شده، گفت: نارسایی های محیط زیستی، عموماً از عدم مدیریت صحیح ناشی می شود.

دکتر سید مؤید حسینی صدر افزود: منابع طبیعی کشور به شدت در معرض انواع آسیب ها و نارسایی ها قرار دارد که منابع ارزشمند آب، هوا و خاک را در معرض تهدید قرار داده است.

وی با اعلام این که امروز آلودگی هوا به تهران و شهرهای صنعتی کشور محدود نمی شود، تأکید کرد: در حال حاضر، نه تنها در تهران و سایر کلان شهرهای کشور، بلکه در جای جای کشورمان، شاهد انواع آلاینده های محیط زیستی از جمله گازهای هیدروکربن، نیترو اکسیدها، نیتروژن گوگرد، مواد پلاسمایی و ریزگردها هستیم.

برای این که محیط زیستمان به زباله دادن تبدیل نشود ...

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به این که عدم مدیریت صحیح در نگهداری ثروت های محیط زیستی کشور و عدم آموزش در زمینه نحوه استفاده و به کارگیری مواهب طبیعی، سبب بروز نارسایی های گوناگونی شده، اظهار کرد: هر گونه بی توجهی به مباحث محیط زیستی، صدمات جبران ناپذیری را برای جامعه به همراه دارد.

دکتر حسینی صدر با بیان این که در مقابل آیندگان که وارث میراث امروز ما هستند مسئول هستیم، تصریح کرد: در مدیریت و کنترل نارسایی های محیط زیستی، علاوه بر دولت، تک تک افراد جامعه نیز مسئولیت دارند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با اعلام این که آگاهی از دغدغه های محیط زیستی به بهبود فرهنگ محیط زیست منجر می شود، اضافه کرد: تدریس دروس محیط زیستی و آموزش حقوق مدنی و شهروندی و فرهنگ ترافیکی و رانندگی، به ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و افزایش کیفیت زندگی افراد می انجامد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان با تأکید بر این که برای این که محیط زیستمان به زباله دان تبدیل نشود، جلب توجه آحاد جامعه به محیط زیست از طریق رسانه های جمعی به ویژه رسانه ملی، علاوه بر آموزش های رسمی و غیر رسمی از اولویت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال های اخیر، شاهد غفلت های زیادی در زمینه حفظ محیط زیست بوده ایم که باید در اسرع وقت این غفلت ها جبران کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: