جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 مهر 1394     
پیشرفت 30درصدی پروژه بهسازی و آب بندی سطح پیرامونی برج آزادی

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، جانشین مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از پیشرفت 30درصدی طرح بهسازی کف میدان آزادی خبر داد و گفت: بهسازی و آب بندی کامل سقف فضاهای فرهنگی زیر میدان آزادی یکی از اولویت های شهرداری تهران در سال جاری است و در اجرای این پروژه بیش از 42هزار مترمربع مصالح و مواد عایق بندی با بالاترین کیفیت استفاده می شود. 

مجید شبانی ، با بیان اینکه وسعت اجرای پروژه بهسازی میدان آزادی در مجموع 8هزار مترمربع است، تصریح کرد: برای نوسازی، عایق بندی و فرش کردن سطح پیرامونی برج آزادی با سنگ فرش ها، بیش از 42 هزار مترمربع مصالح و مواد عایقی استفاده می شود تا اجرای پروژه بهسازی با بالاترین کیفیت صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مواد و مصالح به کار رفته در پروژه بهسازی میدان آزادی از بالاترین درجه کیفی و شاخص های استاندارد ملی برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: در اجرای این پروژه در فاز نخست بتن ریزی با شیب بندی استاندارد صورت گرفته و در فاز بعدی عایق بندی ها با مصالح ایزوگام با کیفیت و مشخصات خاص استفاده شده است. به طوری که عایق به کار رفته در این پروژه تنها عایق استاندارد در کشور است که آزمایش های شاخص های فنی خاص خود را پاسخگو بوده و مجوز مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی را دریافت کرده است.

شبانی با یادآوری اینکه بعد از استفاده از این سه لایه مواد و مصالح ایزوگام، از لایه XPS  که نوعی فوم فشرده است نیز در روند بهسازی میدان آزادی استفاده می شود، متذکر شد: این فوم نیز به صورت عایق صوتی و حرارتی عمل می کند و نقش آب بند را دارد.

جانشین مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران به کار بردن این حجم از مصالح را یکی از الزامات این طرح به منظور آماده سازی هر چه بهتر زیرساخت سنگ فرش های میدان آزادی عنوان کرد و ادامه داد: سنگ فرش های این پروژه با اندازه 40 در 120 به کار می روند و در فاز دوم نیز در بخش باغچه ها  از مواد عایق بند به عنوان روف گاردن استفاده می شود.

به گفته شبانی مطالعات طرح بهسازی کف میدان آزادی به دلیل حساسیت زیادی که برای معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران دارد، از ابتدای سال جاری آغاز شده است. فاز اجرایی این پروژه نیز از ابتدای تابستان در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری قرار گرفته است.

جانشین مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران با یادآوری اینکه میدان آزادی یکی از مهم ترین قطب های گردشگری تهران است که روزانه پذیرای شمار قابل توجهی از گردشگران ایرانی و خارجی است، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه این رفت و آمدها روند بهسازی کف میدان آزادی را با کندی همراه می کند، اما معاونت فنی و عمرانی شهر تهران در تلاش است این پروژه را تا پیش از دهه فجر سال جاری به بهره برداری برساند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: