جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 مهر 1394     
سفیدبالک‌ها حاصل تغییرات آب و هوایی هستند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ایجاد بسترهای مناسب در سطح شهر تهران باعث افزایش جمعیت سفیدبالک شده است.

حقانی: دریاچه خلیج‌فارس و درختان توت بسترهای مناسب سفیدبالک‌هامحمد حقانی عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ، در خصوص  علت حضور سفیدبالک‌ها در سطح شهر تهران، اظهار داشت: مسئله سفیدبالک‌ها حاصل یکسری تغییرات آب و هوایی است که باعث شده بستر مناسبی برای رشد و نمو این حشرات مهیا شود.

وی ادامه داد: سم‌پاشی‌های بی‌رویه در سطح شهر تهران و باغات و مزارع حاشیه شهر باعث از بین رفتن حشرات و پارازیت‌‌های مثبتی شده که به صورت طبیعی با سفیدبالک‌ها مبارزه می‌کنند و این موضوع دلیلی بر هجوم سفیدبالک‌ها به سطح شهر شده است.

عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: همچنین ایجاد بسترهای مناسب در سال‌های اخیر باعث افزایش سفیدبالک‌ها در شهر تهران شده است که از جمله آنها می‌توان به دریاچه خلیج‌فارس در منطقه 22 به عنوان آب راکد و درختان توت اشاره کرد.

حقانی در خصوص روش‌های مقابله با سفیدبالک‌ها ،بیان داشت: در مبارزه با سفیدبالک‌ها باید از سموم ارگانیکی استفاده کرد که با یک تفکیک مناسب باعث از بین رفتن حشرات مفید نشود که این از وظایف شهرداری تهران است.

وی افزود: شهرداری تهران وظیفه دارد با توجه به موقعیت زیستی سفیدبالک‌ها، به سم‌پاشی آنها در زمانی که لارو هستند، اقدام کند.

عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اگرچه آب‌شوی در راه مقابله با سفیدبالک‌ها تا حدی موثر بوده است، اما همچنان بسترهای مناسب برای ادامه حیات آنها وجود دارد و شهرداری تهران باید با همکاری مرکز کنترل آفات و بیماری‌های وزارت کشاورزی، نوع سم و زمان مناسب سم‌پاشی را تشخیص دهد تا در سالهای بعد شاهد حضور سفیدبالک‌ها در سطح شهر تهران نباشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: