جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 مهر 1394     
جاده واصل عربستان سعودی و عمان تکمیل شد

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، عربستان سعودی و عمان ساخت جاده متصل کننده دو کشور را به پایان رساندند که گمان می رود فاصله سفر بین این کشورها را به 800 کیلومتر کاهش دهد.

احمد هلال البوسعیدی، سفیر عمان در عربستان گفت: "این جاده جدید که فاصله بین عربستان سعودی و عمان را به 800 کیلومتر کاهش می دهد به زودی برای عموم افتتاح می شود."

وی اظهار داشت زیرساخت های اداری مانند ایستگاه های بازرسی و مهاجرت در هر دو طرف جاده افتتاح آن را به تاخیر انداخته است.

پیمانکاری که قرار بود 256 کیلومتر از این جاده را در عربستان بسازد اظهار داشت این پروژه یک چالش بزرگ بود چرا که این جاده از بین شن های روان منطقه ربع الخالی می گذرد. به گفته این پیمانکار، ساخت جاده ای در بین شن های روان کاری بسیار طاقت فرسا است.

این پروژه شامل ساخت پل های شنی روی نمکزارها و تپه های شنی مرتفع بود که درنتیجه انتخاب تجهیزات مناسب برای آن را به خاطر آب و هوای نامساعد، گرمای شدید، شن و ماسه و دوری از شهر مشکل می کرد.

این جاده اولین مسیر ارتباطی زمینی مستقیم بین دو کشور است که اکنون از طریق مسیری 2 هزار کیلومتری در امارات متحده عربی متصل هستند. با افتتاح این جاده مسافران بین دو کشور مخصوصا در ایام مذهبی مانند حج نیازی به عبور از امارات متحده عربی ندارند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: